Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told på produkter fra Kina til USA?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg står og skal ha sendt nogle pakker fra Kina til USA. Er der nogle der ved om der skal betales told, moms eller andet når pakken ankommer i USA? Der er tale om tekstilprodukter i former af tøj. Og det skal siges at det ikke drejer sig om kopi produkter :-)

På forhånd tak.

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 16:21

Ja det skal der, med mindre det er kollektioner der skal retur igen? så ville jeg anbefale dig og lave et ata carnet.

Mvh - Benjamin

Tilmeldt 20. Mar 09
Skrevet kl. 18:16

CSLogistics:

Ja det skal der, med mindre det er kollektioner der skal retur igen? så ville jeg anbefale dig og lave et ata carnet.

Mvh - Benjamin

Det der er meningen er at de skal sendes over til et firma som ShopUSA.dk i USA, som så sender pakkerne videre til mig i Danmark når de ankommer i USA.

Det er fordi at webshoppen kun vil sende til USA. Så kunne det være meget smart at gøre det på denne her måde, hvis det kan lade sig gøre?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:20

Jonas Juul Frederiksen:

Jeg står og skal ha sendt nogle pakker fra Kina til USA. Er der nogle der ved om der skal betales told, moms eller andet når pakken ankommer i USA? Der er tale om tekstilprodukter i former af tøj. Og det skal siges at det ikke drejer sig om kopi produkter :-)

Du kan ender med at betale både US moms + told og EU moms (dansk) + told...

Så den løsning er ik særlig god!

Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 20:03

Jonas,

Hvis det amerikanske firma, har et transitområde hvorpå de kan stille varerne inden de bliver sendt til DK, kan du slippe for den amerikanske told & moms. Men det ændre jo ikke noget på varernes værdi eller oprindelse? Er der ikke mulighed for at den amerikanske virksomhed kan lave en crosstrade på denne her? Det vil da trods alt spare dig meget tid og besvær.

Mvh - Benjamin

Tilmeldt 20. Mar 09
Skrevet kl. 20:32

Fashion-Seller:

Jonas Juul Frederiksen:

Du kan ender med at betale både US moms + told og EU moms (dansk) + told...

Så den løsning er ik særlig god!

Ideen skulle jo netop være at jeg slap for at betale den Amerikanske moms :-) Findes der ikke nogle måder det kan gøres på?

CSLogistics:

Jonas,

Hvis det amerikanske firma, har et transitområde hvorpå de kan stille varerne inden de bliver sendt til DK, kan du slippe for den amerikanske told & moms. Men det ændre jo ikke noget på varernes værdi eller oprindelse? Er der ikke mulighed for at den amerikanske virksomhed kan lave en crosstrade på denne her? Det vil da trods alt spare dig meget tid og besvær.

Mvh - Benjamin

Hvad vil det sige sig at lave en crosstrade?

Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 23:01

kort fortalt, varerne bliver produceret i Kina, men det er den "amerikanske" virksomhed som sender varerne ind til DK på deres faktura. Meget normalt for større virksomheder at lave denne form for forretning sådan set. Mht at de kun vil sende til USA er noget BS - Hvis det skal gøres på den måde vil det koste mere i told og moms samt extra transport.

Vi kan aflaste dig med kurer hjem fra Kina / USA hvis det skulle have din interesse senere hen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:36

Løsningen ligger hos varemodtageren i USA. Det er nemlig denne som skal sørge for at indfortolde varerne ind i USA med henblik på genudførsel.

Hvilke scheemes der kan benyttes, skal du have en der ved noget om amerikansk toldret og amerikanske toldprocedurer til at hjælpe med.

Så spørgsmåletnei sidste ende er nok reelt om du A. kan finde en varemodtager som kan løse opgaven og B. om varemodtageren vil have ekstrabetaling herfor i forhold til varemodtagerens "normale" procedure.

Vh
Lars

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)