Hej Jeg har oprettet et firma, - firmaet skal lave .. ting. De ting, skal selvfølgeligt køre med moms etc, men i forbindelse med firmaets oprettelse har jeg solgt en "ting" til en kunde. Prisen for dette produkt er 20.000 kroner plus en procent af salget af tingen. Mit spørgsmål går på - hvis han køber den ting som privat, og derefter tager den i brug i sit firma som så sælger den - kan jeg så modtage de 20000 kroner personligt, uden at blive beskattet (mhs reglen under de 50.000) og samtidigt få procenter af salget fra hans firma, til mit firma som en separat aftale? Ved godt det ser lidt rodet ud, men håber i forstår hvad jeg mener. |
Spørgsmål vedr salg til private
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
Dit firma sælger X til privatperson A Privatperson A indskyder det i sin virksomhed Hvad er formålet med ovenstående? Hvorfor ikke bare sælge det direkte til hans virksomhed, han vil vel helst have det til firmaet så han kan trække det fra over regnskabet? Hvis du gør det, bliver det jo pludselig voldsom simpelt :) "uden at blive beskattet (mhs reglen under de 50.000)" Du kan ikke slippe for at blive beskattet af det, bare fordi du sælger til en privatperson. Det du kan slippe for, er at opkræve moms |
Ih. hvis du skal være klog gider jeg ikke tale med dig =/ Men du har fuldstændig ret - jeg kan godt se hvad du mener, og det er den eneste løsning. Jeg mente også moms, og ikke beskattet iøvrigt. Tror bare denne mandag lever op til de foregående =) .. kender i ikke det når man bliver nødt til at spørge om noget man ved er "dumt" bare for man kan få nogen til at forklare det for en - selvom man godt ved det. *suk* .. hader mandage. =) Men tak for svaret! |
Så er jeg da glad for, at kunne være ham der forklarede dig det, som du godt vidste ;) - Prøv at nyd resten af mandagen. |
"- Prøv at nyd resten af mandagen." - jamen..der er mange timer tilbage.. gruah. =) |
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)