Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af Benzoyl Peroxide

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg stor og har fundet et spændende og effektivt hudplejeprodukt fra USA, som 'desværre' indeholder Benzoylperoxide. 'Desværre' da man jævnfør kosmetikbekendtgørelsen på retsinfo.dk (direkte link) max have 0,7% indhold af Benzoylperoxid.Hertil kommer det, at man opfatter stoffet til brug indenfor kunstige negle.

12

III, 94

Benzoylperoxid

(CAS-nr. 94-36-0)

Kunstige negle

0,7% (efter blanding)

Kun til erhvervsmæssig brug

– Kun til erhvervsmæssig brug

– Undgå kontakt med huden

– Læs brugsanvisningen omhyggeligt

Okay - Hertil kommer det underlige så. Produktet Basiron indeholder hhv. 5% og 10% benzoylperoxide og sælges på danske apoteker - OG på en dansk webshop (undlader direkte at nævne navnet i første omgang, da jeg ikke vil hænge dem ud). Har det betydning, at webshoppen har en sygeplejerske tilknyttet og en læge som ekstern rådgiver?

Nogen som kan forklare mig sammenhængen? Eventuelt klarlægge det for mig, om jeg eventuelt vil kunne importere mit produkt, som kun indeholder 2,5% benzoylperoxid?

På forhånd tak.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 23:50

Hej

Mit bud vil være at det produkt du nævner er et lægemiddel og dermed underlagt regler og overvågning fra lægemiddelsstyrelsen - dette har ikke noget at gøre om et lægemiddel er receptpligtig eller ej. Eks. ganske alm. smertestillende piller er også et lægemiddel men de kan købes i håndkøb.

Du kan søge på lægemidler her : medicin.dk

Tja jeg er ikke læge men det var da et bud :-)

Held og lykke

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:00

Forklaring af sammenhængen er uden betydning.

Det er ulovligt at anvende i kosmetiske produkter.

Det anvendes i receptpligtig acne creme her i DK.

Stoffet har store bivirkninger.

Køb ren argan olie her

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 00:08

Lagersalg123 - JEN:

Forklaring af sammenhængen er uden betydning.

Det er ulovligt at anvende i kosmetiske produkter.

Det anvendes i receptpligtig acne creme her i DK.

Stoffet har store bivirkninger.

Der lyder jo nok rigtig - bort set fra at det produkt der nævnes ikke er receptpligtig og det er vel det han spørger ind til - altså hvad er forskellen så - og det er at produktet er et lægemiddel.

/s

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 00:14

Kaffe & Co:
Der lyder jo nok rigtig - bort set fra at det produkt der nævnes ikke er receptpligtig og det er vel det han spørger ind til - altså hvad er forskellen så - og det er at produktet er et lægemiddel.

Lyder nok rigtigt? Tror du jeg svarer så firkantet hvis ikke jeg ved hvad jeg svarer på?

Der bliver spurgt om det kan importeres og sælges. Svaret er NEJ. Smile

Køb ren argan olie her

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 00:25

Lagersalg123 - JEN:

Kaffe & Co:

Lyder nok rigtigt? Tror du jeg svarer så firkantet hvis ikke jeg ved hvad jeg svarer på?

Der bliver spurgt om det kan importeres og sælges. Svaret er NEJ. Smile

Det lyder nok også rigtigt nok...

Nogle gange kræver vi mindre vidende også en forklaring end bare et nok så alvidende NEJ Smile specielt når kilden er et forum med en del anonyme profiler.

Hilsen den ikke så Benzoyl Peroxide oplyste kaffedrikker men der dog forsøger at hjælpe
Søren

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 00:35

Kaffe & Co:
specielt når kilden er et forum med en del anonyme profiler.

Og hvad står der i min profil jeg laver?

99% af folk der spørger ind til den ingrediens gør det for at score kassen på folk med bumser, og de har ikke den fjerneste idé om hvad de har med at gøre. Derfor når uvidende lykkeriddere vil forsøge at finde en vej udenom, så er svarene firkantede.

Og hvis der er noget du vil vide, så spørg, så svarer jeg med glæde hvis jeg kan, men der er ingen grund til at du indtager en offerrolle Crying

Køb ren argan olie her

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 00:43

Lagersalg123 - JEN:

Det er altså ikke meningen, at man skal krydstjekke alle bidrag i et debatforum, med hver skribents profil for at tjekke, om der ligger den ene eller den anden faglige balast eller tyngde bag et kort svar. Smile
Det bør vel i et vist omfang fremgå af argumentationen i debatindlægget. Wink

Lagersalg123 - JEN:
Og hvis der er noget du vil vide, så spørg, så svarer jeg med glæde hvis jeg kan, men der er ingen grund til at du indtager en offerrolle Crying

Dejligt, at du stiller din store faglige indsigt til rådighed, men der er vel næppe nogen grund til sarkasme. Big Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 01:00

John Nielsen, Nielco IT :
Dejligt, at du stiller din store faglige indsigt til rådighed, men der er vel næppe nogen grund til sarkasme. Big Smile

Nu er det ikke mig der hverken bringer anonymiteten eller sarkasmen på bordet, jeg svarer bare i samme tone som jeg bliver tilskrevet Smile

Og som skrevet er svaret kort, da der ikke skal herske nogensomhelst misforståelse.

Køb ren argan olie her

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 01:09

Lagersalg123 - JEN:

Kaffe & Co:
specielt når kilden er et forum med en del anonyme profiler.

99% af folk der spørger ind til den ingrediens gør det for at score kassen på folk med bumser, og de har ikke den fjerneste idé om hvad de har med at gøre. Derfor når uvidende lykkeriddere vil forsøge at finde en vej udenom, så er svarene firkantede.

Ja Ja Lagersalg123-JEN  jeg kan da godt på din profil se at du skriver at du ekspert i kosmetik osv.

Sagen er ikke hvem der har ret - for det har du - jeg er ikke læge eller har dybere kendskab til den del af verden. Men det var mere din irritation over at nogen kunne finde på at stille et spørgsmål omkring Benzoyl Peroxide - Det er supert du giver så meget til et forum og du ved jo meget  - det kan jeg jo se på dine mange indlæg på alt mellem himmel og jord og det er super fedt for alle.

Glæder mig til at læse alle de andre gode indlæg som du skriver.

Godnat fra Søren, nu i rollen som Søren Crying

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)