Der findes sandsynligvis regler for den slags, men jeg formoder ikke at du har tænkt dig at binde dine kunder i noget der ligner 10 år eller mere?
Jeg slår mine folder i telebranchen, og her er bindingsperioderne 12 - 36 måneder. Især TDC er glade får 36 måneders aftaler. Dog giver de kunden mulighed for at slippe ud efter 12 måneder. Men dette tilfælde er der ingen problemer i en 36 måneders aftale. At jeg så ikke forstår at der er kunder der kan se det fornuftige i en aftale på mere end 12 måneder, er en helt anden sag.
Men jeg tror (og dette er dermed ikke noget jeg ved med sikkerhed) ikke at der er problemer i aftaler på op til 36 måneder. Men om du kan overbevise kunderne om det fordelagtige i at binde sig i så lang tid, kan jeg være i tvivl om.
Jeg er p.t. ved at lave et nyt koncept, hvor jeg er nødt til at binde kunden i 24 mnd. før det kan løbe rundt for mig. Jeg kan p.t. ikke komme mere ind på konceptets indhold da det stadig er i udviklingsfasen.
Dejligt, så burde der jo ikke være noget problem i det.
Kan du have en rigtig god dag, og weekend, i dette vidunderlige vejr. (ihvertfald i Århus).
jeg har hørt noget om at hvor lang en bindingsperiode må være kommer an på hvilken kundetype der er tale om, er det privat er det vidst max 12måneders binding, er det virksomhed er tallet noget højere. bare noget jeg har hørt.
Nu ved jeg jo at man max må binde en privatperson i 6 mnd. (ihvertfald ved telefoni og internet).
Privatpersoner bliver bundet 12 måneder hos de fleste udbydere af webhoteller. Jeg har også hørt en lille fugl synge om at det snart bliver muligt at binde kunderne længere tid inden for telefoni og internet.
danianet:
Men er der regler for hvor lang tid man må binde en erhvervskunde til en given ydelse
Inden for erhverv binder bl.a. 3 Mobil deres kunder i op til 24 måneder.