Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ekstern harddisk?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Glem alt om at betale for online backup..det kan du nemt spare selv. Her er hvad jeg har:

En Western Digital My Book World Edition II med 2 diske der kører raid (automatisk backup af den anden disk dvs de 2 diske er HELT ens) kan du købe for ca. 1500 kr og den er simpel at sætte op derhjemme.

Jeg har koblet min til min router og har så adgang til data fra alle computere på mit netværk, trådløs eller med kabel. Den er så yderligere sat til at tage backup af alle de vigtige filer på vores 3 computere så alt er sikkert og alting ligger på 2 diske. Hvis en går i stykker ligger alle data på den anden og jeg tager bare den ødelagte harddisk ud og sætter en ny ind og den kopierer igen alle data.

Jeg kan så også tilgå alle data udefra ved at logge ind...det er nemt og gratis ;o)

http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=589

Økonomitjek - få råd til mere idag!
www.myfinance.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

economicz.dk:
Glem alt om at betale for online backup..det kan du nemt spare selv.

Hvordan mener du, at det løser udfordringerne, som Carsten beskriver?

Fotograf Carsten Olsen:
Overvej hvad der sker, hvis dine virksomhedslokaler brænder ned til grunden eller der kommer indbrud....

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

economicz.dk:
Glem alt om at betale for online backup..det kan du nemt spare selv.

Det du foreslår, er en "single backup", som er en kopi af den seneste version af data på computerne.
Hvad gør du, hvis du ved en fejl har overskrevet et dokument og har brug for at reetablere det til oprindelig version, efter der er taget backup? Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ok, jeg fik ikke beskrevet mulighederne ;o)

Jeg spejler mine data 3 gange om ugen, dvs. at jeg har 3 partioner (eller drev) på den der kører raid, den tager så backup 3 gange ugentligt som den skifter mellem partitionerne. Så jeg har 3 versioner af alting, det tog heller ikke lang tid at sætte op.

Men selvfølgelig kan man jo også sikre sig mod dumhed/fejl40 hvis man "kommer til" at overskrive et dokument, men det koster jo alt sammen.

Men hvis nu jeg ser på You desgins hjemmeside så ville jeg som foreslået vælge en ekstern leverandør af backup. Du kan jo miste mange timers arbejde hvis kotoret brænder, tyveri, etc og det er vel vigtige data.

Men hvis det bare er en sidevikrsomhed du har ved siden af fastarbejde så lad være med at binde dig i abbonnementsomkostninger. Jeg selv ville ikke binde mig før jeg får et vist antal kunder så data bliver uerstattelige.

Økonomitjek - få råd til mere idag!
www.myfinance.dk

Tilmeldt 24. Sep 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

USB-sticks kan efterhånden fås med temmelig stor kapacitet har jeg set.

Afhængigt af dit behov var det måske værd at overveje til lige at have den seneste backup med dig i lommen.

Den løsning benytter jeg selv i kombination med DVD-er til de større mængder.

Venlig hilsen

Per Gaarde-Nissen

 

 

Fra København
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Et par usb stik og en bankboks er en alternativ løsning - men John Nielsen ved nok en del om backup, ser det værdfald ud som på hans hjemmeside :)

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John kan jeg kun anbefale fjernbackup af din virksomheds data. Du gemmer data i flere revisioner og kan derfor altid gå tilbage i tiden og genskabe filer, som du f.eks. har overskrevet med forkerte data. En ting er at gemme den nyeste kopi af data, noget andet er at gøre det samme sted som de originale data. Med en remotebackup løsning, sikrer du dine data mod tyveri, hærværk, brand, virus angreb (f.eks. låste filer) osv.

Vi kan tilbyde billig, hurtig og stabil fjernbackup af dine servere/computere. Du er velkommen til at smide en PM, så skal vi gerne kontakte dig og fortælle nærmere om vores VELOCIsecure remotebackup løsning.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 07:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Bak:
Et par usb stik og en bankboks er en alternativ løsning - men John Nielsen ved nok en del om backup, ser det værdfald ud som på hans hjemmeside :)

En af udfordringerne med "backup" på USB sticks, USB harddiske og bånd er, at det kræver at man selv skal foretage sig noget i forbindelse med håndteringen af backup.

Når jeg rådgiver nye kunder om online backup og business IT continuity, starter jeg som regel med at spørge, om hvornår kunden senest har taget backup af sine vitale dokumenter, billeder og andre vigtige data.
Det næste jeg spørger til, er hvornår kunden senest har tjekket, at backup'en faktisk virker - altså hvornår kunden senest tjekkede backup'en ved at læse eller reetablere data fra backup'en.

Bliver der taget backup på USB stick eller USB harddisk, er en anden af udfordringerne, at de flytbare medier er mindst lige så sårbare, som den harddisk der sikkerhedskopieres fra.

Med online backup bliver sikkerhedskopieringen foretaget helt automatisk hver dag (eller oftere), og de sikkerhedskopierede data gemmes krypteret og komprimeret på en anden sikker lokation.
Derved sikres du bedre, hvis det som ikke må ske (brand, indbrud, tyveri m.m.), sker alligevel.

Har du spørgsmål om sikkerhedskopiering, eller har du brug for mere indgående rådgivning om fjernbackup, er du som altid meget velkommen til at kontakte mig.
Jeg rådgiver virksomheder om IT sikkerhed og business IT continuity - og herunder altså også om backup. Smile

@DesignYOU: Nu var dit spørgsmål også om eksterne USB harddiske.. og der har jeg allerede anbefalet en lille og hurtig 2.5" USB harddisk med god plads.

De bedste hilsner
John Nielsen
Nielco IT

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Randers
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Indlægget er godt nok gammelt. Men jeg er selv meget i tvivl, så det kunne jo være nogen havde lyst til at hjælp mig også. Jeg har læst rundt på diverse forums og nogen mener at det er helt umoderne at bruge ekstern harddisk ifht. online backup. ;) Jeg tror bare jeg har det bedst med at vide at jeg har alle mine videoer samlet et sted på en ekstern harddisk. Så min krav er nok USB 3.0 og 1 TB. Jeg har selv kigget lidt på en Toshiba, som dem her http://www.expert.dk/computertablet-eksternharddisk/pl/17/. Er der nogen der har gode erfaringer med toshiba?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)