Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Ny" måde at sælge boliger på - hvad tror du ?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Udover salg af slik, har jeg salg af (ferie)boliger i Thailand. Det er ikke nogen hemmelighed at selv om der sælges, er der langt mellem snapsene.

Nu har jeg så fået et nyt projekt ind, hvor vi tilbyder salg i andele, helt ned til ugebasis, hvor du kan købe lige nøjagtig den eller de uger om året der passer dig.

Mange drømmer fortsat om at eje feriebolig i udlandet, men har ganske enkelt ikke pengene til at købe egen bolig. Samtidig efterspørger de fleste købere en udlejningsaftale, eller måske endda en garanti for de uger de ikke selv bruger huset. I de fleste tilfælde er det faktisk de 48-50 uger om året de ikke bruger det.

Så jeg tror selv dette kan blive et hit i de kommende år - hvad tror du ?

En anden ting - hvor tror du det vil være bedst at markedsføre projektet ?

Mvh

Jesper

 

 

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke det der hedder Timeshare..? Big Smile

Fra Birkerød
Tilmeldt 14. Oct 08
Indlæg ialt: 127
Fra  Biztrader.dk gratis virksomhedsbørs Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ihvertfald meget identisk med time-share. Ikke at alle projekter er det, men der er lang mellem de reelle projekter, og man skal som regel ikke gange op og finde ud af hvad sælger i virkeligheden har solgt projektet for.....

Biztrader.dk opret gratis salgs annoncer inden for køb og salg af virksomheder. Gratis online virksomhedsbørs.

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes jo selve idéen med Timeshare er glimrende.. Del en lejlighed mellem 20 købere og alle har næsten fået de uger de gerne vil have. Problematikken med de shares der blev solgt op gennem 80' og 90' var jo at selve andelen nemt kostede 100-200K og så yderligere kostede den uge man havde købt 3-4000.

Hvis beregningerne ser rigtigt ud på de Thai-lejligheder og sælger ikke bliver for grådig kan der være rigtigt meget salg! Big Smile

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nej det er ikke Timeshare.

Den største forskel er at du Ejer din andel/aktie i boligen , imodsætning til timeshare, hvor du blot har en brugsret.

Men du har ret, mange vil nok tro at det er det samme, så udfordringen er selvfølgelig at få folk til at forstå forskellene.

Man kan vel sige det blot er et "dele sommerhus" , hvor alle regler og betingelser på forhånd er fastlagt, så man ikke komme op og skændes om det.

Vedr. prisen, er det klart den bliver højere end hvis du købte "hele" huset.

Der er jo meget administration mv. med dette, men faktisk er prisen ikke så meget højere.

mvh

Jesper

 

Fra København NV
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Men tror du folk gider at eje en lejlighed 1-3 uger om året? Hvis det er så lidt man skal bruge huset, kan man så ikke lige så godt leje sig ind fra gang til gang? Kunne forestille mig, at man ikke har den store hjemme-følelse i en lejlighed som 20-30 andre familier har boet i, siden man selv var der for et år siden...

Men når timeshare-fidusen virkede, kan dit - mere reelle - tilbud måske også.

God dag

Søren

Læser på Copenhagen Business School, og interesserer mig for iværksætteri, men er endnu ikke selv sprunget ud som selvstændig.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Af det som er solgt foreløbig, kan vi se at folk køber 4 uger i snit - men jo - det er fortsat 10-15 familier.

Ens private ting bliver opbevaret i centret, og udleveret og gjort klar i lejligheden, når ejeren kommer.

Med priserne har du købt og betalt din lejlighed fuldt efter 8-10 år, så iforhold til at leje er det en økonomisk fordel. Du har så selv risiko/chance for stigende/faldende boligmarked.

Jeg forestiller mig at det henvender sig mest til folk som gerne vil være med på boligmarkedet, og føle de har en fast bolig, men ikke har økonomisk mulighed for at lægge f.eks 1 mio dkk.

Sådan set er det jo ikke meget anderledes end hvis du købte boligen selv, og så blev nød til at leje den ud til alle mulige for at få det til at hænge sammen. Fordelen vil endda være at her vil de som ejer boligen sammen alt andet lige have større ansvarsfølelse for at alt er iorden ?

Men fint med forskellige meninger - Yes

Mvh

Jesper

 

 

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper. Jeg vil tilslutte mig de andre og også mene, at det minder om timeshare. De bedste hilsener
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Jamen det tror jeg ikke der er nogen der er uenig i - at det minder om Smile

Men det er det ikke.Big Smile

Nogle gode forslag til annoncerings steder ? Jeg tænker selv på aviser som B.T. , E.B.

Mvh

Jesper

 

 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper

Ganske udemærket idè

Husk at finanskrisen er slet ikke gået i gang endnu, når nedskæringerne rigtigt kommer vil folk kunne mærke det, i stedet for bare at tale om det. Så jo at allerede nu begynde at lede efter de nye markeder der er tilpasset en ny tid, er en god idè.

Mit lille bidrag vil være at du kalder konceptet for " Deleferie / Delehus " eller lignende. Læn dig op af brandet / konceptet " Delebiler ", som folk allerede kender, og som her i KBH får flere og flere tilfredse kunder.

På den måde opnår du en hurtig genkendelsesfaktor, og skal ikke bruge lang tid får at få folk til at forstå hvad det drejer sig om

God fornøjelse

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)