Reklame banner paa diversewebsite/forums er dyrt og man er ikke sikker paa at det giver noget salg.
Her i Frankrig er der en side som hedder mondebio.com og man ser deres banner over det hele. Jeg har set at de køre affiliate.
Ville det være en mulighed for min shop? Altsaa at tage kontakt til en affiliate firma og faa en aftale der.
Hvilken afregnings aftale ville være bedst for mig og min shop?
Andre gode raad inden jeg tager kontakt til saadan et firma?
Hvad er den normale bindings periode til saadan en aftale? Og hvad sker, hvis man stopper aftalen efter perioden er slut? Tænker paa de sider som har haft ens reklame paa deres side. Faa de stadig "leeds" penge eller hvad det hedder?
Som udgangspunkt skal du stoppe med at give rabatter på 50% hvis du vil virke seriøs på det marked. Brug istedet rabatten til at give store beløb i affiliateprogrammet.
Dernæst er det nok en god idé at have 100% styr på hvad der er Harmfull ingredients og hvad der ikke er. er med på hvad du ønsker at kommunikere, men hvis du rammer forbrugere der ved noget om tingene, så er de videre.
Lagersalg: tak og modtaget :)
-----
Casper: altså, jeg vil ikke have reklame på min shop men have andre sider til at reklamere for min via affiliate ;-)
Casper: altså, jeg vil ikke have reklame på min shop men have andre sider til at reklamere for min via affiliate ;-)
Haha, det havde jeg misforstået, beklager
Men ja, hvis du bare sørger for at betale kun at betale pr. Lead, så det er en rigtig god idé. Det kan jeg klart anbefale. Kan kun give meromsætning, hvis der ikke er gebyrer osv. Hos affiliatenetværket. Held og lykke med det.
Hos CJ, som er et af verdens største affiliatenetværk bliver der stillet en del krav til nye annoncører: https://www.cj.com/advertisers/information_request.html, så det er nok ikke det nemmeste sted at komme igang for dig. Hvis du vil teste det af, så prøv evt. Clixgalore, der kan du komme igang for $75: http://www.clixgalore.com/.
Jeg tror helt sikkert, at affiliate ville være en god løsning for dig. Jeg vil nok anbefale dig at finde en løsning, hvor de betaler en procentdel af ordreværdien. Det er en meget sikker metode samt en god måde at starte ud på. De løber her ikke de helt store risici. Der er mange webshops, der anvender den metode, og de har så vidt jeg ved stor succes med det.
Du skal bare tage kontakt til nogle forskellige affiliate netværks - de vil helt sikkert kunne hjælpe dig med at få lavet en god aftale.
Det vil helt sikkert give mening at køre affiliate marketing for din side og det er selvfølgeligt muligt at få sat et program op.
Du skal have fat i nogle af de spillere der er på det Franske marked, du kunne også overveje at tage UK med nu da du har det Union Jack på din side.
Nogle netværk du kunne overveje som er i begge lande er:
CJ
Affilinet
Zanox
TradeDoubler
AffiliateFuture
Det er dog ikke sikkert at det er bedst at bruge et netværk, du får mulivis bedre dækning med to forskellige netværk som er stærke i hvert land.
Jeg ville forslå at du giver en procentdel af indkøbskurven og evt laver forskellige segmenter på værdien af deres salg og ikke antallet af salg - F.eks
Du skal lave en udregning på hvad der passer til din shop og sikre dig at du får overskud på hvert salg, du skal også huske på at netværket typisk tager 25-30% oveni det beløb dine affiliates sælger for. Du kan godt få det længere ned hvis dit program er meget stort i forhold til salg.