Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

affiliate - vil det være en mulighed for min web shop?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Reklame banner paa diverse website/forums er dyrt og man er ikke sikker paa at det giver noget salg.

Her i Frankrig er der en side som hedder mondebio.com og man ser deres banner over det hele. Jeg har set at de køre affiliate.

Ville det være en mulighed for min shop? Altsaa at tage kontakt til en affiliate firma og faa en aftale der.

Hvilken afregnings aftale ville være bedst for mig og min shop?

Andre gode raad inden jeg tager kontakt til saadan et firma?

Hvad er den normale bindings periode til saadan en aftale? Og hvad sker, hvis man stopper aftalen efter perioden er slut? Tænker paa de sider som har haft ens reklame paa deres side. Faa de stadig "leeds" penge eller hvad det hedder?

Paa forhaand tak

mvh anders

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:40

Som udgangspunkt skal du stoppe med at give rabatter på 50% hvis du vil virke seriøs på det marked. Brug istedet rabatten til at give store beløb i affiliateprogrammet.

Dernæst er det nok en god idé at have 100% styr på hvad der er Harmfull ingredients og hvad der ikke er. er med på hvad du ønsker at kommunikere, men hvis du rammer forbrugere der  ved noget om tingene, så er de videre.

Men dine produkter kan fint anvendes i affiliate.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 09:55

Personligt bryder jeg mig ikke om reklamer på webshops. Husk også at det jo kan lede de besøgene væk fra din side.

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 10:10
Lagersalg: tak og modtaget :) ----- Casper: altså, jeg vil ikke have reklame på min shop men have andre sider til at reklamere for min via affiliate ;-)
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 12:06

Anders Sorensen:
Casper: altså, jeg vil ikke have reklame på min shop men have andre sider til at reklamere for min via affiliate ;-)

Haha, det havde jeg misforstået, beklager Smile

Men ja, hvis du bare sørger for at betale kun at betale pr. Lead, så det er en rigtig god idé. Det kan jeg klart anbefale. Kan kun give meromsætning, hvis der ikke er gebyrer osv. Hos affiliatenetværket. Held og lykke med det.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:33

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:43

1:

Du kan lave affiliate, hvor folk får et beløb eller antal procent af salget, og det er den lidt mere "sikre" måske.

2:

Du kan sørge for at din webshop virkelig konverterer, så kan du lave en affiliate hvor folk får et beløb pr. klik.

Det er selvfølgelig logisk, at jo flere penge du udbyder, jo flere vil lave reklame for dig.

Kenneth Hedegaard Olsen

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 13:38

Jeg tror helt sikkert, at affiliate ville være en god løsning for dig. Jeg vil nok anbefale dig at finde en løsning, hvor de betaler en procentdel af ordreværdien. Det er en meget sikker metode samt en god måde at starte ud på. De løber her ikke de helt store risici. Der er mange webshops, der anvender den metode, og de har så vidt jeg ved stor succes med det.

Du skal bare tage kontakt til nogle forskellige affiliate netværks - de vil helt sikkert kunne hjælpe dig med at få lavet en god aftale.

Held & lykke med det!

Mvh Alexander

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:16

Hej Anders

Det vil helt sikkert give mening at køre affiliate marketing for din side og det er selvfølgeligt muligt at få sat et program op.

Du skal have fat i nogle af de spillere der er på det Franske marked, du kunne også overveje at tage UK med nu da du har det Union Jack på din side.

Nogle netværk du kunne overveje som er i begge lande er:

CJ

Affilinet

Zanox

TradeDoubler

AffiliateFuture

Det er dog ikke sikkert  at det er bedst at bruge et netværk, du får mulivis bedre dækning med to forskellige netværk som er stærke i hvert land.

Jeg ville forslå at du giver en procentdel af indkøbskurven og evt laver forskellige segmenter på værdien af deres salg og ikke antallet af salg - F.eks

€1-500 - 6%

€501-1000 - 8%

€1001+ - 10%

Du skal lave en udregning på hvad der passer til din shop og sikre dig at du får overskud på hvert salg, du skal også huske på at netværket typisk tager 25-30% oveni det beløb dine affiliates sælger for. Du kan godt få det længere ned hvis dit program er meget stort i forhold til salg.

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 18:37
Hej jeg vil lige takke for jeres hjælp. Jeg vil prøve at kontakte nogen af disse firmaer og se hvad de siger. Mvh anders
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)