Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto - hvilken bank kan du anbefale?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Chrisss

Du skriver at Nordea opfylder dine krav, bortset fra det med webreg/digital signatur.

Vil det sige at du hos Nordea har fået et Visa-dankort, netbank, m.v. UDEN nogen som helst former for årlige gebyrer? Vel at mærke uden du har andet i banken, såsom lån eller lign.?

Hvorfor gider banken overhovedet have dig som kunde, de kan jo intet tjene på dig?

Jeg spørger lidt kritisk, da jeg er i tvivl om det overhovedet kan passe, men såfremt det er korrekt med visa og det hele, så hører jeg meget gerne mere herom...

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 22:07

Lars Meyer:
Vil det sige at du hos Nordea har fået et Visa-dankort, netbank, m.v. UDEN nogen som helst former for årlige gebyrer? Vel at mærke uden du har andet i banken, såsom lån eller lign.?

Hej Lars

Ja - det er rigtigt opfattet. 

Danske Bank tilbyder det samme, hvis jeg samtidig opretter en privatkonto hos dem. Nykredit tilbyder også en erhvervskonto uden årlige gebyrer, netbank, Dankort etc og tager kun et årligt gebyr på kr. 150 hvis jeg ønsker et VISA/Dankort.

Lars Meyer:
Hvorfor gider banken overhovedet have dig som kunde, de kan jo intet tjene på dig?

Det er et godt spørgsmål og kan godt forstå din tankegang. Snakkede blandt andet med Sydbank, som gerne ville have mig som kunde, men deres erhvervsrådgiver sagde også med et glimt i øjet, at de ikke tjente noget på mig og var meget villig til at låne mig penge.

Umiddelbart tror jeg at det er en investering fra bankens side, hvor de håber på at man senere hen får brug for et lån og/eller en kassekredit. Det er min opfattelse at deres udgifter er begænsede, da de kræver at man ordner sine betalinger og bankoverførelser via netbank, samt får kontoudskrifter mm i elektronisk format.

Men det kan være at der er en bankkyndig herinde der kan komme med et bedre bud?

Lars Meyer:
Jeg spørger lidt kritisk, da jeg er i tvivl om det overhovedet kan passe

Jeg synes det er skønt med kritiske spørgsmål, som er med til at man dobbelt tjekker sine informationer, så man undgår at indgå en aftale, som viser sig at have nogle u-forudsete ulemper.

Det undre mig dog at der er så mange banker der ikke vil benytte digital signatur i webreg. Har snakket med 5 forskellige bankfolk i dag, som desværre ikke kunne give et klart svar. Nogle gav udtryk for at de var forsigtige grundet omstændighederne ved digital tinglysning..!

Har også snakket med Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, samt en advokat her til aften og de forstår ikke bankernes tilbageholdenhed.

Er efterhånden blevet ret nysgerrig efter at finde ud af hvad årsagen er Smile

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 22:25

Det kunne da lige være jeg skulle tale med mine banker til diverse private og erhvervsmæssige sammenhænge - jeg har ialt 4 visakort, det giver da også lidt i gebyrer (giver 150 pr. år pr. kort).

Men måske er der noget om snakken, bankerne er måske blevet rigtig godt sultne og kæmper efter kunderne, omend der samlet set da må være lige så mange kunder som før i tiden - krise eller ej :P

Chrisss2010:
Er efterhånden blevet ret nysgerrig efter at finde ud af hvad årsagen er Smile

Det er vel dyrt at implementere, teste o.s.v. i forhold til hvor mange forskellige platforme og hvor mange millioner kunder det skal virke hos + en stor mængde support pludselig at skifte over til en ny teknologi. Jeg tror det handler om cost/benefit for banken, og efterspørgslen efter det er sikkert ikke stor nok endnu, til at bankerne mener at det kan betale sig at få indført.

Fra Svendborg
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:01

Hej

Selvom tråden her er et par dage gammel, vil jeg alligevel lige komme med et indspark.

1. marts stiftede jeg et aps via webreg, og bad Jyske Bank om digitalt at signee på webreg at kapitalen var på plads. I min filial vidste de ikke hvordan det skulle gøres simpelthen fordi de ikke havde erfaring med det. Løsningen var at jeg forklarede dem præcist hvad der skulle gøres, og så lykkedes det via deres hovedkontor at få ordnet det. Det tog ikke mere end et par dage at løse det, og 3. marts havde jeg stiftelsesdokumentet,

Al begyndelse er vel svær...

Til gengæld synes jeg det er bekymrende at der ikke er flere der selv stifter selskab

Mvh

Martin

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 14:22

Hej Martin

Tak for dit indput til tråden, da det forklare nogle ubesvarede spørgsmål  Smile

Jeg har nu lidt svært ved at forstå at bankerne ikke har en interesse i at sætte sig ind i systemerne. For meget kan man sige om det offentlige, men webreg er noget der er meget simpelt og ligetil. Jeg har svært ved at forstå at man som kunde skal forklare dem step by step hvordan de skal oprette en erhvervskonto under oprettelse etc.

Martin J. Skov:
Til gengæld synes jeg det er bekymrende at der ikke er flere der selv stifter selskab! 

Enig - men det ville nok hjælpe hvis bankerne var medspillere og ikke modspillere. Så sent som i dag snakkede jeg med Nordeas erhvervsafdeling, som lignede et stort spørgsmåltegn. For det var da ikke noget jeg selv skulle rode med - normal procedure er at en advokat ordner selskabsoprettelsen. Efter en dyb indånding måtte jeg stille og rolig forklare hende at det ikke er rocket sience at benytte webreg.

Men det ændrede ikke på at de ønsker at benytte digital signatur i forbindelse med webreg og jeg må stadig forbi en revisor, der på 2 min kan attestere at kapitalen er indbetalt kontant!

God weekend.

Tilmeldt 14. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 04:45

Jeg må desværre melde at historien ikke er blevet bedre i 2012. Jeg har reelt kun brug for banken til at holde kapital og give mig en netbank og et Visa-kort. Jeg oprettede derfor et par konti i Finansbanken, hvor jeg er kunde i forvejen. Det er som bekendt en rent netbaseret bank (som vist er på toppen af likviditetsproblemlisten). De vil imidlertid ikke (siger "kan ikke" men det afviser selskabsstyrelsen) godkende elektronisk på webreg. Min revisor - som pt. bare har fået sit navn på stiftelsesdokumenterne siger det er en advokatopgave og "henviser gerne til en".

Men no way jeg vil betale en advokat for et simpelt job, min bank burde kunne klare. Så hellere skifte bank, selvom det er forbandet!

Nu da jeg i min søgning på en ny bank endte her, synes jeg lige, jeg ville dele øv-oplevelsen med andre nystartere: Sørg for at jeres bank kan/vil underskrive på webreg, hvis I vil registrere selv!

Finansbanken kan IKKE - og er tilsyneladende ikke engang se problemet i det. Jeg håber jeg har fået dem overbevist om at det er bedst for alle parter at de skriver det på deres hjemmeside. Men jeg frygter det værste!

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)