Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto - hvilken bank kan du anbefale?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Søger en billig erhvervskonto til et aps selskab

Krav:
Ingen oprettelses- eller årlige gebyr
Gratis netbank hvor jeg kan overføre penge, betale regninger m.v. online
Visa/Dankort uden årlige kortgebyr
Mulighed for telefonisk kontakt efter behov.
Banken skal benytte digital signatur

Har ikke umiddelbart brug for at:
Låne penge
Rådgivning
Personlig kontakt med banken (må gerne være en internetbank uden finialer som fx. Basisbank)

Pt. benytter jeg Nordea som opfylder alle mine krav pånær at de ikke benytter digital signatur og derved ikke benytter webreg.dk. Derfor har jeg 3 valgmuligheder:

1) Oprette selskabet (aps) på den gamle måde uden brug af digital signatur => behandlingstid 5 uger

2) Få en advokat/revisor til at bruge 2 min på at godkende kapitalforhold i webreg og betale kr. 2.000 for denne service.

3) Skifte bank!

Da jeg ikke har tænkt mig at vente 5 uger eller at betale en revisor 2.000 for 2 min arbejde, så ser jeg næsten kun at den eneste løsning er at skifte bank!

Håber jeg kan få lov til at trække på Jeres gode erfaringer :-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 15:34

Jyske Bank

Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 15:42

Tak for dit forslag. Har netop snakket med Jyske Bank som desværre ikke benytter digital signatur!

Andre forslag der er værd at undersøge? Smile

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:48
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvad med Danske Bank?
Har været kunde der i rigtigt mange år og er meget tilfreds. Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 16:10

Danske Bank kunne være en mulighed. De har en erhvervskonto som de kalder for "Danske 24/7 Erhverv" som faktisk opfylder de fleste af mine behov.

De kræver dog at jeg flytter min privat konto over til dem og så mangler jeg at få be- eller afkræftet om de benytter digital signatur.

Jeg giver dem et ring i morgen - tak for forslaget Smile

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 16:15

Chrisss2010:

Danske Bank kunne være en mulighed. De har en erhvervskonto som de kalder for "Danske 24/7 Erhverv" som faktisk opfylder de fleste af mine behov.

De kræver dog at jeg flytter min privat konto over til dem og så mangler jeg at få be- eller afkræftet om de benytter digital signatur.

Jeg giver dem et ring i morgen - tak for forslaget Smile

Danske Bank benytter ikke digital signatur. Ihvertfald ikke til at bekræfte webreg. (En af mine kunder har dem..)

Jeg kan godt køre en bekræftelse igennem for dig for en god pris... 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Prøv lige at høre herStick out tongue

Hvis der er tale om en kontant stiftelse, så har du et kontoudtog eller bankkvittering for det kontante indestående i selskabet. XXX ApS u/stiftelse.

Så gør jeg det gerne u/b.Cool

Hilsen

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 20:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Chrisss2010:
Har netop snakket med Jyske Bank som desværre ikke benytter digital signatur!

Selvfølgelig gør de det. Det gør alle banker i forbindelse med deres normale virke. Om de så bruger det præcis til dit ønske, er selvfølgelig en anden sag.

Ikke at det kommer mig ved, men jeg forstår simpelthen ikke din sammenkobling. Find dog en bank, som passer dig og din forretning i mange år frem - og få så ordnet den lille ting andetsteds.

Venlig hilsen
Ole 

Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 21:04

Tonny Skov Pedersen:

Hvis der er tale om en kontant stiftelse, så har du et kontoudtog eller bankkvittering for det kontante indestående i selskabet. XXX ApS u/stiftelse.

Så gør jeg det gerne u/b.Cool

Hej Tonny

Der er tale om en konstant stiftelse og jeg har et kontoudtog med det kontante indestående i mit komne selskab med angivelsen "XXX ApS u. stiftelse". For god ordens skyld har banken også sat deres stempel og underskrift på kontoudtoget.

Vedtægter mm har jeg udfyldt via webreg og hvis jeg har forstået systemet rigtigt, så skulle det være en smal sag for en bank eller revisor og bekræfte kapitalindskuddet.

Hvis dit meget genrøse tilbud stadig står ved magt, vil jeg meget gerne tage imod det Smile 
Jeg sender dig en PB.

Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 21:24

Fairtime:

Chrisss2010:
Har netop snakket med Jyske Bank som desværre ikke benytter digital signatur!

Selvfølgelig gør de det. Det gør alle banker i forbindelse med deres normale virke. Om de så bruger det præcis til dit ønske, er selvfølgelig en anden sag.

Hej Ole

Du har sikkert ret, da det undre mig lidt, hvis Nordea, Danske, Jyske Bank ikke benytter digital signatur. Men jeg gengav blot hvad jeg fik ud af min samtale med deres erhvervsafdeling.

Fairtime:
Ikke at det kommer mig ved, men jeg forstår simpelthen ikke din sammenkobling. Find dog en bank, som passer dig og din forretning i mange år frem - og få så ordnet den lille ting andetsteds.

Jeg sætter stor pris på dine indput, så du må endelig ikke holde dig tilbage. Det er vel en af fordelene ved Amino at man kan får gode råd og/eller få sparring på ens tankegang mhp at skabe en succesfuld virksomhed.

Jeg er dog lidt i tvivl omkring hvilken sammenkobling som du mener jeg anskuer forkert. Vil du prøve at uddybe hvilke kriterier du vil lægge vægt på?

Som jeg ser det, så findes der en masse banker som er i konkurrence. De produkter som de udbyder ligger tæt på hinanden, men der er alligevel forskel på hvilke gebyrer og satser de benytter. Derfor har jeg forsøgt at finde en bank der som udgangspunkt opfylder mine økonomiske kriterier.

Her er jeg havnet op med en liste på 3 banker: Nordea, Danske, Jyske der alle kan levere den samme service og opfylde mine økonomiske kriterier. Hvis én af dem endvidere kan tilbyde at benytte digital signatur via webreg, hvorfor skulle jeg så ikke vælge den bank, når de er ens på alle andre punker?

Ser man på det personlige, altså ens kemi med en erhvervsrådgiver, så må man vel vurdere det, efter at have fundet en række banker der opfylder de økonomiske kriterier. Hvis man ikke fungere med en rådgiver så er min fremgangsmåde at snakke med en anden i banken og/eller finde en anden finial i samme bank. Hvis det stadig ikke lykkedes mhp kemien, så vil jeg forsøge mig med den næste bank på min liste.

Men for indsnævre min søgning efter en række banker som jeg vil prøve at kontakte, søger jeg netop hjælp på Amino for at høre om der er nogle der har nogle gode erfaringer som jeg burde følge op på. Endvidere er jeg overbevist om at der er en masse banker som jeg ikke umiddelbart kender, som kunne være værd at kontakte.

Men som nævnt er jeg meget lydhør overfor andre måder at foretage en sortering og vælge en bank som man bliver glad for Smile

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)