Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Små websites til kunderne (Wordpress?)

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Skagen
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

@ Jimmy, wordpress er jo netop et cms system. (oven i købet et af verdens mest brugte)

@ Larsen,  hvis du har meget lidt kenskab til kode, og css løber du nok ret hurtigt panden mod muren, du kan selvfølgelig vælge at outsource, det du ikke selv kan klare, og løbende dygtig gøre dig.

Det med at have en fast skabelon, er nok en dårlig ide, hvis pludselig 15 håndværkere i dit område har den "samme side". Med wordpress har du 1000 vis af meget billige skabeloner, og mange helt gratis, som "blot skal rettes til".

Men du er altså ikke den første med ideen, du har rigtig rigtig mange konkurenter.

De bedste hilsner

Morten.

Opsætning af wordpress, som cms eller blog:

Wordpress Academy

Fra Århus
Tilmeldt 8. Oct 06
Indlæg ialt: 238
Fra  microparts NAP - Nordic AutoParts ApS Skrevet kl. 20:49

Hej Morten,

Jeg tror også vi holder os til wordpress. I første omgang vil det være en standard skabelon, hvor et andet logo, profil-tekst m.v. oprettes kunde efter kunde. Og ja, der er flere der tilbyder disse. Men også flere konkurrenter der ikke gør - så kobler vi os til dem der gør ;) Vi er en mellemstor grossist og vil tilbyde et gratis site til dele af vores kunder. Ideen er at få opsat en skabelon og så lave de første selv i DK. Efterfølgende vil nogle ansatte vi har udenfor DK skulle lave disse sites for kunderne fremadrettet. Men som sagt skal vi først selv have et layout op at stå.

Har I en god ide til et standard theme er I meget velkomne til, at sige til.

v.h. John

Fra Skagen
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 20:56

Hej john,

En skabelon er taknemmelig at lave.

De gængse består at en top, en eller to sidebar, indhold, & en bund.

Bruge google, og find den du søger.

Dbh

Morten.

Opsætning af wordpress, som cms eller blog:

Wordpress Academy

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 21:22

Jeg ville nu kigge på almindelige XMTL-CSS layouts. Det er slet ikke så tungt at ændre i og kræver næsten ingen plads, databaser osv. Hvis det kun er presentation sites og der ikke skal bruges smarte funktioner osv.

Hilsen Dino

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 15:19

Jimmy Thomsen:
Jeg tror i højere grad at du skal kigge på et Content Management System, frem for Wordpress, der vel bedst kan karakteriseres som et blogging-værktøj.

Hm.. nu skal I altså snart holde op med at kalde WordPress for et blogging-værktøj - det er bare noget det er rigtig godt til - det er et komplet CMS system ligesom alle andre systemer. ;-)

Jeg laver nærmest aldrig en blog længere til folk - men mere ofte en ganske almindelig hjemmeside, og det er med sin enkle administration også nemt for kunderne at redigere siderne i...

Til gengæld vil jeg give dig ret i følgende linje ;-)

Jimmy Thomsen:
oomla er i kraft af fleksibilitet og enorme mængde funktionalitet, ikke ukompliceret at bruge.

(Ok, jeg er subjektiv - men kan ikke lide, når folk siger at Wordpress ikke er et content management system..) ;-)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 17:33

Hej Brian.

Jeg beklager at jeg fik dig op i "det røde felt" Wink, men så vidt jeg husker, var Wordpress primært til blogging da det kom frem. Folkene bag har tilsyneladende heller ikke et ønske om at identificere det med Content Management Systemer, da du hverken finder ordet "CMS", eller "Content Management System" på deres side, med undtagelse af siden Showcases, hvor det har fået et enkelt link.

Så der er ikke noget at sige til, at de fleste stadig forbinder Wordpress med blogging, selv om det kan meget mere Smile

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 17:42

Af ren nysgerrighed; har I en plan for hvordan I vil komme i kontakt med diverse håndværkere m.m? Såfremt, kunne man jo indgå et samarbejde med et rigtigt webbureau, der så står for selve grafikken og al udviklingen, mens I/du alene står for markedsføring og salg. Hvis det kunne være af interesse, hører jeg gerne fra dig.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)