Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR-registrering hvilken dato?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Spørgsmålet her har sikkert været oppe en masse gange før, men det er ikke lykkedes mig at finde et brugbart svar.

Jeg har læst mig frem til, at det tit er muligt at trække udgifter fra, der er fra før virksomhedsstart så længe at de er faktureret med det kommende firmanavn.

Men skal startdatoen på CVR Registrering være den dag man ønsker at starte, eller den dato tilbage i tiden hvor man vil have den første udgift trukket fra?

På forhånd tak!

/ Emil

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 12:00

I henhold til selskabsloven §9 så skal registrering ske senest 2 uger efter den retsstiftende beslutning. 

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=125470

Endvidere mener jeg ikke at der er garanti for at SKAT acceptere at trække udgifter fra før start, men i de fleste tilfælde godkender de det.

Desto tættere på officiel virksomhedsstart desto støre er sandsynligheden for at de godkender det, ligeledes skal der være en relevans. Fx hvis du bestiller et domæne har det direkte relevans til en netbutik. Men hvis du går 5 måneder tilbage og ønsker at trække en sofa fra til indretning af dit kontor, kunne jeg formode at SKAT ikke automatisk godkender denne udgift!

I øvrigt mener jeg ikke at det er et krav at firmanavn skal være påført en faktura før officiel virksomhedsregistrering!

Men det er der sikkert nogle af de kloge Aminoer der kan svare på :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:21

Hvorfor ikke bare gøre som startblanketten anbefaler. Flyt startdatoen på din virksomheds tilbage til tidspunktet for dit første indkøb til virksomheden.

Det er først et problem, hvis du allerede har sendt faktura ud til kunder uden moms. Så fanger bordet, da du dermed har indikeret, at virksomheden ikke forventes at blive registreringspligtig for moms.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:24

Chrisss2010:
I henhold til selskabsloven §9 så skal registrering ske senest 2 uger efter den retsstiftende beslutning. 

Bemærk at denne frist IKKE har noget at gøre med momsregistrering, men alene er et spørgsmål om at selskabet skal være registreret i Erhvervs- og Selskabsstyrelsen inden for denne frist. Et CVR-nr. er ikke automatisk det samme som en momsregistrering.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)