Det ser nu ikke ud til at der er noget sted i GWT hvorfra jeg kan slette url'er !
Hvor skulle den funktion befinde sig?
Under: webstedskonfiguration -> Webcrawleradgang -> fjern webadresse -> ny anmodning om fjernelse og der vælger du "De enkelte webadresser: websider, billeder eller andre filer"
som jeg sagde er der ingen nem løsning på det her problem. hvis det skal ske hurtigt er det den metode som jeg finder bedst og hurtigst.
ellers kan du også bare blockere i robots.txt og så vente på at google selv finder d af at de ikke skal være indekseret. det bestemmer du jo helt selv. det tager noget længere tid, men så skal du heller ikke rigtig lave noget arbejde for at fjerne det.
I step 1 vil jeg anbefale at i fjerner parametrene i GWT.
I step 2 bør i sørge for at URL'en (på nær alt efter #) ikke ændrer sig når der bruges filter eller sortering. Filtrering og sortering kan styres enten med session cookies eller javascript, så der ikke dannes nye URL'er. Det er vel punkt 6) "Andet" i din liste. Denne løsning er den eneste der garanterer at du ikke mister hverken intern eller ekstern linkværdi.
canonical tagget og "noindex og follow" på siderne har også fordele hvis i ikke kan få strippet parametrene fra url'en.