Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords videnskabelig opsætning.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil høre om der er en videnskab i at sætte adwords op. altså kan den almene adwords kampange holder godt styre en kampange, optimere den mm.

Jeg har selv sat en kampange op og det virker ok. jeg kan bare ikke lade vær med at tænke på hvad der ville ske hvis en prof satte den op.

Jeg har nogle spørgmål:

er der en fordel ved at oprette flere annoncer med de forskellige (udvalgt) søgeord i hver anonnoncetekst og er det bedst med søgeord som machter søgeordene på ens hjemmeside?

skal man vælge annoncesøgeord som machter annonce teksten og dermed også ens hjemmeside eller skal man som skyde med spredhagl?

er der en ide med at område begrænse en adwordsannonce til eks Kbh og lade søgeordet indgå i teksten, søgeordne og ens hjemmeside?  og så oprette en annonce til for glostrup, århus osv.??

Håber der er nogle der vil kaste lidt lys over de overvejelser som jeg har gjort mig og om det kan betale sig at forsøge at optimere sin adwords kampange på denne måde..

Mvh "videnskabsmand haha" Omar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 09:09

I bund og grund handler AdWords annoncering om at være så præcis og målrettet til den enkelte søgning / bruger, som vi overhovedet har mulighed for. 

Har du afdelinger i både Glostrup, København, Greve, Aalborg osv. er det klart en fordel at lade bynavnene indgå i annonceteksten og oprette separate kampagner til disse. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 09:18

okay fantastisk hurtigt svar :-) er der andre der kan supplere med noget viden retningslinier eller lign.

Mvh Omar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra København S
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 162
Fra  PR-Gruppen Skrevet kl. 14:05

omar:

Jeg vil høre om der er en videnskab i at sætte adwords op. altså kan den almene adwords kampange holder godt styre en kampange, optimere den mm.

Ja, men som du selv skriver er AdWords en videnskab og ligesom så mange andre brancher kræves der indgående kendskab og viden. Hvem får mon det bedste resultat når de lægger et nyt gulv, tømreren eller tandlægen? Smile

omar:

Jeg har selv sat en kampange op og det virker ok. jeg kan bare ikke lade vær med at tænke på hvad der ville ske hvis en prof satte den op.

Den ville nok, i de fleste tilfælde, køre meget bedre. Det er umuligt at vurdere om din kampagne kan sættes bedre op uden at have set den, men AdWords konti kan stort set altid optimeres og det er en kontinuerlig proces uden ende.

omar:

Jeg har nogle spørgmål:

er der en fordel ved at oprette flere annoncer med de forskellige (udvalgt) søgeord i hver anonnoncetekst og er det bedst med søgeord som machter søgeordene på ens hjemmeside?

skal man vælge annoncesøgeord som machter annonce teksten og dermed også ens hjemmeside eller skal man som skyde med spredhagl?

er der en ide med at område begrænse en adwordsannonce til eks Kbh og lade søgeordet indgå i teksten, søgeordne og ens hjemmeside?  og så oprette en annonce til for glostrup, århus osv.??

Målrettet målrettet målrettet! Det skal altid laves så målrettet som som muligt. Der er dog ikke noget i vejen med at starte lidt bredt og have nogle brede og fleksible søgeord, da man så løbende kan indsnævre sine kampagner ift. hvad der virker. Men dine søgeord bør matche dine annoncetekster og annoncetekster bør ligeledes matche info på den efterfølgende landingpage.

omar:

Håber der er nogle der vil kaste lidt lys over de overvejelser som jeg har gjort mig og om det kan betale sig at forsøge at optimere sin adwords kampange på denne måde..

Mvh "videnskabsmand haha" Omar

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 16:17

ja du har da ret :-) svaret er ihvertfald ikke tandlægen hehe

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 20:45

Hej Omar

Andreas og PR-gruppen har allerede givet dig nogle gode svar, som jeg derfor ikke direkte vil svarer på. Nu er jeg og de to andre jo lidt broget, da vi alle sammen er utrolig glade for at arbejde med Google Adwords, men et par kommentarer med på vejen, skal du da også få herfra.

Om en profesionel skal kigge på din Google Adwords konto går ofte ud på dine egne evner som Adwords mand. Hvor gode resultater du laver og hvor god du er til at eksperimentere med dine kampagner - og ikke mindst har overblik over det. Det vigtigt at gøre sig nogle noter om, hvad du prøver i denne måned og herefter ser på om det har virket eller ikke. Jeg selv har en skriveblog hvori jeg laver noter på alle mine kunders kontoer, for så ved jeg hvad der eksperimenteres med hele tiden.

Ved at eksperimentere, kan du nogen gange få en klikfrekvens der lige bliver 1-2% højere, hvilket virkelig mærkes på bundlinjen. Derfor er det vigtigt man altid eksperimentere med sine kampagner - men selvfølgelig ikke lader dem løbe løbsk.

Langt de fleste gange har kunden lavet fundamentet for hele markedsføringen. Adwords manden kan ofte bidrage med nogle søgeord som ejeren ikke lige havde tænkt på, nogle vendinger i annoncetekster der er en smule bedre end de eksisterende og kan i det hele taget opsætte kampagnerne så de får en bedre Quality Score.

Jeg opsætter mange gange en "generel" kampagne og ser hvordan den konvertere, samtidig med at opretter nogle mere "målrettede" kampagner. Hermed finder du ud af hvad der konvertere bedst og hvad du i fremtiden skal fokusere på. En generel kampagne med mere brede søgeord kan i nogle tilfælde sagtens bruges, så hver ikke bange for i det mindste at eksperimentere med brede søgeord. Det du ofte vil se, er en lav konverteringsrate ved brede søgeord og en høj ved målrettede søgeord - så længe kampagnerne er lønsomme, hvorfor så ikke brug begge dele!

Jeg håber indlægget kun bruges til at sætte lidt tanker i gang. Jeg tror du allerede, ved dine stillede spørgsmål, har nogenlunde godt fat i stoffet. Ellers er der tonsvis af materiale derude som kan læses og studeres, hvis altså ikke du ønsker at hive fat i en af os.

God vind fremover Omar, fuld knald på markedsføringen, fokus på nøgletallene og deres udvikling - og så det bare over stepperne.

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 20:54

Jo jeg har da en forstilling mht svarene. men tro er ikke det samme som at vide og som du selv indikerer med termet overblik så er det jo ikke en lille opgave at skulle gå igang emd mange af de punkter som jeg nævner. hvorfor lidt erfaring og be/afkræftelse ville være super og sikkert spare mig en masse hovedpine.

Jeg sætter sejl og forsøger mig frem. det kan jo være det blæser lidt :-)

tak for dit svar

Mvh Omar

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)