Jeg vil høre om der er en videnskab i at sætte adwords op. altså kan den almene adwords kampange holder godt styre en kampange, optimere den mm. Jeg har selv sat en kampange op og det virker ok. jeg kan bare ikke lade vær med at tænke på hvad der ville ske hvis en prof satte den op. Jeg har nogle spørgmål: er der en fordel ved at oprette flere annoncer med de forskellige (udvalgt) søgeord i hver anonnoncetekst og er det bedst med søgeord som machter søgeordene på ens hjemmeside? skal man vælge annoncesøgeord som machter annonce teksten og dermed også ens hjemmeside eller skal man som skyde med spredhagl? er der en ide med at område begrænse en adwordsannonce til eks Kbh og lade søgeordet indgå i teksten, søgeordne og ens hjemmeside? og så oprette en annonce til for glostrup, århus osv.?? Håber der er nogle der vil kaste lidt lys over de overvejelser som jeg har gjort mig og om det kan betale sig at forsøge at optimere sin adwords kampange på denne måde.. Mvh "videnskabsmand haha" Omar |
I bund og grund handler AdWords annoncering om at være så præcis og målrettet til den enkelte søgning / bruger, som vi overhovedet har mulighed for.
Har du afdelinger i både Glostrup, København, Greve, Aalborg osv. er det klart en fordel at lade bynavnene indgå i annonceteksten og oprette separate kampagner til disse.