Jeg er lige med på en lytter! Hvad hvis det er til Norge og Sverige? Gælder der samme regler der? |
Erik Pilgaard Hejlskov:Der var noget i p3 radionyhederne den anden dag om den nye lov. De snakkede om at det ville blive lovligt med andre end Danske Spil, men i en periode indtil loven træder i kraft, så ville de lukke af for alle andre end Danske Spil.
Hvordan de så har tænkt sig at gøre dette, ved jeg ikke. De kunne bede hver enkelt ISP om at lukke for adgangen til udvalgte sider, men det skulle nu undre mig om de går så langt. De nævnte dog i nyhederne, at de forventede, at man kun kunne bruge Danske Spil under VM slutrunden til sommer.
For at få udbyderne til at købe en licens, så bliver staten nødt til at lukke for de udbydere der ikke har en licens. Censuren som det vel egentligt er, vil træde i kraft allerede inden VM, men da licenserne først bliver udstedt i 2011 vil danskerne kun have adgang til Danske Spil under VM - Hvis altså staten formår at blokere for de udenlandske udbydere.