Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstart af tøjbutik

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ny her på amino, har søgt lidt rundt her inde og læst en del tråde men har ikke helt fået svar på det jeg vil vide, derfor opretter jeg et nyt indlæg med mine spørgsmål :)

Min kæreste og jeg har længe gået rundt med tanken om at starte vores egen tøjbutik. Tøjbutikken skal være rettet mod piger og kvinder og primært sælge aften-kjoler, modetøj, sko og stilletter. Min kæreste kommer til at stå for butikken, hun har 6 års erfaring med at arbejde i pige/kvinde tøjbutik og er god med kunder. Vores spørgsmål er derfor:

1. Skal man have en uddannelse for at starte egen tøjbutik, eller er det nok med 6 års erfaring? (vi tænker ikke på at købe os ind i en kæde)

2. hvordan finder jeg leverandører af modetøj, kjoler, sko osv.?

3. hvor mange penge skal vi cirka regne med at bruge ved opstart?

På forhånd tusind tak for hjælpen :)

 

Fra Holstebro
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

M.S.A:

Hej,

Jeg er ny her på amino, har søgt lidt rundt her inde og læst en del tråde men har ikke helt fået svar på det jeg vil vide, derfor opretter jeg et nyt indlæg med mine spørgsmål :)

Min kæreste og jeg har længe gået rundt med tanken om at starte vores egen tøjbutik. Tøjbutikken skal være rettet mod piger og kvinder og primært sælge aften-kjoler, modetøj, sko og stilletter. Min kæreste kommer til at stå for butikken, hun har 6 års erfaring med at arbejde i pige/kvinde tøjbutik og er god med kunder. Vores spørgsmål er derfor:

1. Skal man have en uddannelse for at starte egen tøjbutik, eller er det nok med 6 års erfaring? (vi tænker ikke på at købe os ind i en kæde)

2. hvordan finder jeg leverandører af modetøj, kjoler, sko osv.?

3. hvor mange penge skal vi cirka regne med at bruge ved opstart?

På forhånd tusind tak for hjælpen :)

 

Hejsa :-)

For at give dig nogle hurtige svar på nogle af dine spørgsmål:

1. Du behøver ikke have nogen uddannelse for at starte en butik, selvom al uddannelse selvfølgelig er super god at have :-) Med 6 årserfaring lyder det som om den daglige rutine i butikken nok skal gå. Dog skal I huske på den økonomiske vinkel, om I har ordentlig styr på den :-) Med administration af det hele m.m.

2. Leverandørerne kan du fx finde på Google, eller simpelt ringe/skrive til de brands du kunne tænkte dig at forhandle og tage en snak med dem :-)

3. Det kommer an på hvor meget tøj I vil have, hvilken prisgruppe tøjet ligger i, hvad det koster at leje butikslokaler, hvad det koster i butiksinventar, hvad det koster med kasseapparat, computer system m.m. og hvad der ellers opstår af etableringsudgifter :-) Der er mange ting som skal købes i opstarten :-)

 

Mvh.

Steffen

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har kun erfaring fra en webshop, men det er utrolig vigtig med forberedelse og planlægning af opstarten. Jo mere i kan ha styr på inden i starter jo nemmere er det når i kommer igang.

/Thomas

Arbejder på at iværksætter drømmen bliver til virkelighed..

Fra Middelfart
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil, som de andre, sige at det er utrolig vigtigt at være godt forberedt inden i starter op.

1. Find egnet lokaler og find ud af hvad de koster.  Derefter skal butikken indrettes, og det kan i sagtens finde brugt på nettet. Så er der den tekniske del med kasser, dankortterminal mm. Få tjekket om der er tilslutning i det lokale i har udset jer, og hvis ikke, så skal i indregne elektriker eller lign til at komme og sætte det op. Husk og medregne ab. på telefon og dankort i jeres omkostninger.

2. Indkøb af tøj mm. må i finde på nette, eller som der tidliger blev skrevet, ring til de mærker i vil sælge og få en snak med dem. Men husk at det koster en del penge og fylde en butik op, derfor skal i regne med at skulle bruge en god portion penge i den forbindelse.

3. Lav et budget pr. mdr. og udfra det kan i se hvor meget i skal omsætte for, før i selv begynder at tjene penge. Medregn revisor eller lign i jeres årsbudet.

Håber i fortsat har mod på det...:-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)