Hej, Jeg er ny her på amino, har søgt lidt rundt her inde og læst en del tråde men har ikke helt fået svar på det jeg vil vide, derfor opretter jeg et nyt indlæg med mine spørgsmål :) Min kæreste og jeg har længe gået rundt med tanken om at starte vores egen tøjbutik. Tøjbutikken skal være rettet mod piger og kvinder og primært sælge aften-kjoler, modetøj, sko og stilletter. Min kæreste kommer til at stå for butikken, hun har 6 års erfaring med at arbejde i pige/kvinde tøjbutik og er god med kunder. Vores spørgsmål er derfor: 1. Skal man have en uddannelse for at starte egen tøjbutik, eller er det nok med 6 års erfaring? (vi tænker ikke på at købe os ind i en kæde) 2. hvordan finder jeg leverandører af modetøj, kjoler, sko osv.? 3. hvor mange penge skal vi cirka regne med at bruge ved opstart? På forhånd tusind tak for hjælpen :)
|
M.S.A:Hej,
Jeg er ny her på amino, har søgt lidt rundt her inde og læst en del tråde men har ikke helt fået svar på det jeg vil vide, derfor opretter jeg et nyt indlæg med mine spørgsmål :)
Min kæreste og jeg har længe gået rundt med tanken om at starte vores egen tøjbutik. Tøjbutikken skal være rettet mod piger og kvinder og primært sælge aften-kjoler, modetøj, sko og stilletter. Min kæreste kommer til at stå for butikken, hun har 6 års erfaring med at arbejde i pige/kvinde tøjbutik og er god med kunder. Vores spørgsmål er derfor:
1. Skal man have en uddannelse for at starte egen tøjbutik, eller er det nok med 6 års erfaring? (vi tænker ikke på at købe os ind i en kæde)
2. hvordan finder jeg leverandører af modetøj, kjoler, sko osv.?
3. hvor mange penge skal vi cirka regne med at bruge ved opstart?
På forhånd tusind tak for hjælpen :)
Hejsa :-)
For at give dig nogle hurtige svar på nogle af dine spørgsmål:
1. Du behøver ikke have nogen uddannelse for at starte en butik, selvom al uddannelse selvfølgelig er super god at have :-) Med 6 årserfaring lyder det som om den daglige rutine i butikken nok skal gå. Dog skal I huske på den økonomiske vinkel, om I har ordentlig styr på den :-) Med administration af det hele m.m.
2. Leverandørerne kan du fx finde på Google, eller simpelt ringe/skrive til de brands du kunne tænkte dig at forhandle og tage en snak med dem :-)
3. Det kommer an på hvor meget tøj I vil have, hvilken prisgruppe tøjet ligger i, hvad det koster at leje butikslokaler, hvad det koster i butiksinventar, hvad det koster med kasseapparat, computer system m.m. og hvad der ellers opstår af etableringsudgifter :-) Der er mange ting som skal købes i opstarten :-)
Mvh.
Steffen