Vi er jo stadig ikke så langt i det nye år og derfor vil jeg da lige forhøre mig, hvad i tror der kommer til at hitte i de danske og udlandske webshops? Er der visse varegrupper i ser et stort potentiale i ? Eller er der et helt nyt produkt som vil sælge godt i 2010?
Jeg kom til at tænke på det da jeg synes det er svært at finde så mange brancher med stort udviklingspotentiale? de fleste markeder er forholdvis mættet. Eller er det bare mig??
Jeg tror den kommer til at stå på bred vækst i ehandel - og jeg er langt fra enig i at de fleste markeder er mættet.
finanskrisen har flyttet meget detailhandel fra de fysiske butikker og over på nettet - Den trend tror jeg vil forsætte i 2010
Børsen har i dag 2 artikler om emnet - en om Wupti og den udvikling de har været igennem og en under overskriften "Danskerne E-handler sig gennem krisen" , som fortæller at ehandlen brager derudaf med en vækst på 19% i 2009 og 9,1% alene i fjerde kvartal. Jeg tror vi kommer til at se denne udvikling forsætte, så det er ikke sikkert at der kommer så mange nye markeder, men de som er bliver større.
Hehe okay det kan godt være du har ret i markedets udvikling. Dog svarede du ikke på hvilken branche du tror der er potentiale i som jo egentlig var overskriften :)
Dagligvarer via nettet har vi endnu ikke set meget til, fordi der ikke har været satset nok på det. Ingen har været i stand til at sikre dag-til-dag-levering, fordi der ikke har været nok kunder - måske netop af den grund. Det tror jeg at vi vil se en stor vækst i. Desuden tror jeg fortsat at der vil være et stort marked for information products.
Dog svarede du ikke på hvilken branche du tror der er potentiale i som jo egentlig var overskriften :)
Det er svært at nævne en bestemt branche som får større succes end andre.
Et par input til hvad jeg tror bliver populært ved E-handel i 2010
- Langt større involvering af brugerne, i form af trustpilot, facebook, twitter eller sit helt eget lille "lab" som f.eks. Saxo.com
- Flere større etablerede fysiske forretninger får øjnene op for nethandel, og får bygget nogle succesfulde butikker op, fremfor mange skvattede forsøg vi har set hidtil.
- Derudover tror jeg også 2010 vil bringe fødevarerne på nettet. Superbest startede op lige i slutningen af 2009, og de kan måske være med til at bringe flere konkurrenter på banen. Det er noget der er blevet forsøgt igennem flere år, men det virker til at Superbest har fået taget hul på skallen og kommet godt igang.
EDIT: Nå jeg var ikke hurtig nok til at nævne fødevarer :) Spændende at se flere har samme tanke.