Man kan godt lave salgskonvertering med affiliate hvis ens affiliate program tillader callback, så hver gang du får et salg bliver det sendt til en fil på din server :) i den fil kan du sætte salgssporingen som kvitterings siden :)
Håber i kan forstå hvad jeg har skrevet :)
Christopher
Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.
Man kan godt lave salgskonvertering med affiliate hvis ens affiliate program tillader callback, så hver gang du får et salg bliver det sendt til en fil på din server :) i den fil kan du sætte salgssporingen som kvitterings siden :)
Har du testet at det virker?
Ifølge google så gør de brug af en cookie på brugerens computer og denne cookie er jo ikke tilgængelig på den kvitteringsside du selv kalder efter callback'et...
Har ikke testet at det virker :( men det burde det teoretisk :)
Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.
Har ikke testet at det virker :( men det burde det teoretisk :)
Det må du forklare lidt nærmere. Jeg synes jo netop ikke at det burde fungere teoretisk. Som jeg forstår din metode, så er den magen til den jeg har nævnt hvor kvitteringssiden ikke køres hos den aktuelle bruger men på en server. Dermed kan man ikke registrere hvilken bruger der har lavet leadet og dermed hvilke søgeord der førte til salget.
Hvis man fik en parameter fra google som man kunne smide med i callback URL'en og dermed tilbage til google på kvitteringssiden, så har du ret i at det burde fungere. Men dette er så vidt jeg ved ikke tilgængeligt i adwords. Jeg vil i hvert fald meget gerne vide hvor det kan indstilles, hvis det kan lade sig gøre.
Sådan som jeg har forstået det, har du fks. en side der hedder Koebgennemfoert.php, der indsætter man google konverteringskode.
Hver gang den side bliver vist, altså en sidevisning betragter google det som at der er blevet lavet en konvertering.
Du laver en url med et php script, som du indtaster hos dit affiliate program. Så hver gang der kommer et affiliate lead så sender den oplysninger hvis man ønsker det til koebgennemfoert.php som samtidig tracker over adwords en konvertering.
Håber det er forståeligt :)
Christopher
Okay, så har jeg ikke forstået deres system ordenligt :( Men man kunne teste om det virkede :)
Christopher
Okay, så har jeg ikke forstået deres system ordenligt :( Men man kunne teste om det virkede :)
Du har forstået callback helt korrekt :-)
Men ikke konverteringer hos google...
Du skal tænke på at det vigtige i en konvertering er ikke bare konverteringen, men mest af alt hvordan konverteringen er fremkommet, dvs. hvilke søgeord brugeren har brugt for at komme til konverteringen. Disse data ligger i en cookie hos brugeren og når konverteringskoden køres på en anden maskine end brugerens computer, så er der ikke adgang til denne data.
Jeg laver en kampagne pr. søgeord, så der er unik url med id som er forbundet med søgeordet.
Det tager tid, men virker ;)
Christopher