Du skal fortsat selv finde søgeord, det er bare afregningsformen du ændrer, og google styrer så hvilke af dine søgeord der skal prioriteres ift. konverteringer. På den korte bane er du ikke sikret at prisen ikke overstiger din konverteringspris, for google starter med at fyre kampagnen af på forskellige søgeord og her er prisen måske lidt for høj. Derefter tilpasser google hvilke søgeord der skal bruges og du kommer ned under din konverteringspris. |
Hej drenge,
Det er ikke muligt at gøre dette, hvis I kører affiliate aftaler o.l.
For at I kan bruge CPA bud i Google AdWords skal I indsætte en Google AdWords Salgssporingsskode på kvitteringssiden, som måler salgene igennem Adwords. Dette er ikke noget, der er muligt hos nogle af de danske affiliate programmer jeg kender til - Og slet ikke hos de større selskaber: Call Me, 3, Fullrate osv.
I får ganske enkelt ikke lov til at indsætte 3 parts koder på webstederne.
Derudover er CPA budgivning ikke en optimal måde at gøre det på, hvis du har kendskab til AdWords annoncering. Der har været flere tests hvor man har sammenlignet resultater fra CPA budgivning og manuel CPC budgivning. Hver gang har manuel CPC budgivning kommet ud, som sejrsherre, hvis du er dygtig til Google AdWords annoncering.
Der hvor man kan overveje CPA budgivning eller automatisk CPC budgivning (via et tredjepartsprogram) er, når dine kampagner opnår størrelser, der gør dem uoverskuelige og med al respekt, så tror jeg ikke, at der er nogle Jer, der har så store kampagner.
Mvh.
Andreas..