Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fange eksternt lead som konvertering i adwords?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

MikkelFriis.com:

Det er sku da smart, fandt det lige, kan godt se det måske var en ide og prøve.. Er man så garanteret de ikke overstiger udgifter ? Finder de så søgeord eller gør man det selv ?

Du skal fortsat selv finde søgeord, det er bare afregningsformen du ændrer, og google styrer så hvilke af dine søgeord der skal prioriteres ift. konverteringer.

På den korte bane er du ikke sikret at prisen ikke overstiger din konverteringspris, for google starter med at fyre kampagnen af på forskellige søgeord og her er prisen måske lidt for høj. Derefter tilpasser google hvilke søgeord der skal bruges og du kommer ned under din konverteringspris.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 14:31

Hej drenge,

Det er ikke muligt at gøre dette, hvis I kører affiliate aftaler o.l. 

For at I kan bruge CPA bud i Google AdWords skal I indsætte en Google AdWords Salgssporingsskode på kvitteringssiden, som måler salgene igennem Adwords. Dette er ikke noget, der er muligt hos nogle af de danske affiliate programmer jeg kender til - Og slet ikke hos de større selskaber: Call Me, 3, Fullrate osv. 

I får ganske enkelt ikke lov til at indsætte 3 parts koder på webstederne. 

Derudover er CPA budgivning ikke en optimal måde at gøre det på, hvis du har kendskab til AdWords annoncering. Der har været flere tests hvor man har sammenlignet resultater fra CPA budgivning og manuel CPC budgivning. Hver gang har manuel CPC budgivning kommet ud, som sejrsherre, hvis du er dygtig til Google AdWords annoncering. 

Der hvor man kan overveje CPA budgivning eller automatisk CPC budgivning (via et tredjepartsprogram) er, når dine kampagner opnår størrelser, der gør dem uoverskuelige og med al respekt, så tror jeg ikke, at der er nogle Jer, der har så store kampagner. 

Mvh.
Andreas..  

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 14:32

Nicolaj:

På min nye side får jeg søgeordet eller sætningen med over så jeg kan aflæse hos affiliatenetværket hvilke ord der genererer salg. Samtidig kan jeg jo se hvor mange klik der i gennemsnit skal til for at generere et salg, så mon ikke man kan opsætte nogle mål ud fra det. Jeg tror ikke der findes en færdig løsning der kan hive info tilbage fra affiliatenetværket og over til Google.

Jeg tror desværre at du har ret, for Google lægger en cookie ned på brugerens computer, og når der laves callback så er det jo fra en server hvor denne cookie ikke er tilgængelig :-(

Men hvordan opfanger du på din side hvilket søgeord brugeren har brugt på google? Sender google denne parameter med?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:33

Nicolaj:

På min nye side får jeg søgeordet eller sætningen med over så jeg kan aflæse hos affiliatenetværket hvilke ord der genererer salg. Samtidig kan jeg jo se hvor mange klik der i gennemsnit skal til for at generere et salg, så mon ikke man kan opsætte nogle mål ud fra det. Jeg tror ikke der findes en færdig løsning der kan hive info tilbage fra affiliatenetværket og over til Google.

Der findes færdige løsninger, men dem som jeg har set på har været forholdsvis dyre - Nicolaj hvis det er noget som du kan sælge videre så giv mig gerne en god pris.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 14:33

Andreas Lolk:

Hver gang har manuel CPC budgivning kommet ud, som sejrsherre, hvis du er dygtig til Google AdWords annoncering

Det kan jo aldrig betale sig at få andre til at gøre noget for en, hvis man selv er dygtig til det. Så synes ikke det er et særlig godt svar. Jeg vil mene det er logisk at man kan gøre det bedre selv, hvis man er ekspert, ellers ville alle jo få Google til det? Google er jo stadig blot en virksomhed, der vil tjene penge. :)

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 14:38

Casper Blom:

Andreas Lolk:

Hver gang har manuel CPC budgivning kommet ud, som sejrsherre, hvis du er dygtig til Google AdWords annoncering

Det kan jo aldrig betale sig at få andre til at gøre noget for en, hvis man selv er dygtig til det. Så synes ikke det er et særlig godt svar. Jeg vil mene det er logisk at man kan gøre det bedre selv, hvis man er ekspert, ellers ville alle jo få Google til det? Google er jo stadig blot en virksomhed, der vil tjene penge. :)

Selvfølgelig kan det da det! 

Der er kun 24 timer i døgnet og der er altid nogle ting, som man er bedre til end andre. Personligt vil jeg helst bruge tid på det jeg er kanon dygtig til og udlicitere resten. 

Det, som du mener er logisk, er langt fra logisk hos de fleste mennesker. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:39

Erik Pilgaard Hejlskov:

Nicolaj:

Jeg tror desværre at du har ret, for Google lægger en cookie ned på brugerens computer, og når der laves callback så er det jo fra en server hvor denne cookie ikke er tilgængelig :-(

Men hvordan opfanger du på din side hvilket søgeord brugeren har brugt på google? Sender google denne parameter med?

Du kan indsætte noget i dit AdWords link der gør at landingpage linket ender med /søgeord+søgeord, det skal du så fange, så det ryger med som EPI i dit partnerlink. Det er dog ikke den løsning vi kommer til at bruge, vores webbureau siger at de kan hente referer og på den måde indsætte både organiske og PPC søgeord i partnerlinket. Jeg er ikke så teknisk anlagt, så bedre kan jeg desværre ikke forklare det Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 14:39

Andreas Lolk:

I får ganske enkelt ikke lov til at indsætte 3 parts koder på webstederne. 

Det ville jeg heller ikke. Men de fleste webbureauer kan lave callback. Dvs. at de kalder en URL hos dig hvor det angives at der har været et lead. På denne side kunne man jo godt placere konverteringskoden, men det hjælper ikke noget når callback'et er fra en server og cookie er placeret hos en bruger.

Andreas Lolk:

Der har været flere tests hvor man har sammenlignet resultater fra CPA budgivning og manuel CPC budgivning. Hver gang har manuel CPC budgivning kommet ud, som sejrsherre, hvis du er dygtig til Google AdWords annoncering.

Ok, det vidste jeg ikke...

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:45

Nillerrune:

Nicolaj:

Der findes færdige løsninger, men dem som jeg har set på har været forholdsvis dyre - Nicolaj hvis det er noget som du kan sælge videre så giv mig gerne en god pris.

Jeg fik en herinde fra Amino til at lave et Javascript der kan gøre det. Det kostede mig 2.000 kr., men jeg har aldrig fået det brugt, da jeg har valgt at dem der laver min nye side ligeså godt kunne lave en løsning til det, når nu de alligevel er igang.

Du må gerne købe det javascript af mig og rettighederne til at videresælge det.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 14:45

Andreas Lolk:

Hej drenge,

Mvh.
Andreas..  

Hvis man arbejder med egne landingpage (som jeg ved du og jeg gør) så er der penge at hente i at byde per secondary klik - Altså folk der går ind på din blog og bliver smidt videre. Det gør du vel også?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)