Tænkte på om Google læser domæne endelsen som et ord. F.eks. hvis der i søgesætningen indgår "net" eller "dk" vil Google så vægte et domæne med den endelse højere end f.eks. et .com domæne.
Bonus spørgsmål. Hvis man købte domænet 3-spil.dk og lavede et subdomæne der hed playstation.3-spil.dk, ville Google så læse det som Playstation 3 spil?
hey, jeg ved det faktisk ikke, for at være helt ærlig. jeg har ikke testet det, eller set noget der modbeviser at de ikke gør. Men laver man fx en søgning på Google hvor man fx skriver webdesign dk, så fremhæver Google både webdesign og dk i domænet. og dk domæner kommer øverst, skriver man fx det samme webdesign com, så kommer com højere.
Så det ser ud som om at de faktisk gør det. Men det er da et godt emne at tage op til diskution.
hey, jeg ved det faktisk ikke, for at være helt ærlig. jeg har ikke testet det, eller set noget der modbeviser at de ikke gør. Men laver man fx en søgning på Google hvor man fx skriver webdesign dk, så fremhæver Google både webdesign og dk i domænet. og dk domæner kommer øverst, skriver man fx det samme webdesign com, så kommer com højere.
Så det ser ud som om at de faktisk gør det. Men det er da et godt emne at tage op til diskution.
Men ja det tror jeg faktisk at de vil, et eksempel er søg på annemette ktj-media dk lidt længere nede i resultatet kan du se et subdomæne på min side, som heder annemette.ktj-media.dk begge ord bliver fremhævet. siden findes ikke mere, men det er også ligemeget, det er bare for eksemplets skyld.
Men jeg ved ikke hvor meget de vil ligge i det, altså om det overhovedet har nogen indflydelse på et søgeresultat.
Ja det kunne være meget sjovt at se om man faktisk kan bruge det til noget, for jeg har da i hvertfald 10 relevante domæner som jeg godt kunne bruge i den forbindelse :)