Hej
Jeg har en Medion Akoya notebook, der desværre har fået virus. Jeg vil meget gerne kunne re-sætte den som jeg kan med min Dell computer. Er der nogen der ved hvordan man gør? Det eneste jeg skal bruge den til er til at gå på nettet, så jeg skal bare have Firefox, eller Explorer. Hvordan gemme jeg disse programmer så jeg kan komme på nettet og hente alle mine backup filer?
Hej - og god søndag
Nanna |
Hej Nanna
Det lyder som noget skidt med din computer.
Har jeg forstået det rigtigt at du på din Medion computer INTET vigtig data har pt., men bare benytter den til at gå på nettet?
I så fald er har du muligvis fået en recovery dvd / windows dvd med da du købte computeren. Denne kan du smide i computeren og genstarte den, så bør den starte fra dvd'en automatisk, og derfra kan du så geninstallere computeren så den er som da du købte den fra ny.
I tilfælde af at du stadig har data på din computer som er vigtig, er det selvfølgelig vigtigt at du får det gemt et andet sted før at du begynder at geninstallere computerne.
Du kan også at forsøge sig med lidt damage control, du kan eksempelvis forsøge dig med TrendMicros HouseCall Online scanner.
Ellers er det bare at få taget kontakt til din lokale it-pusher og høre om det ikke er noget de vil hjælpe med. Hvis det bare er virusen der skal fjernes bør det ikke tage dem mere end en time, og ved en geninstallering maks 2-3 timer.