Har set en forretning som ligger lige ved siden af en togstation. Flere tusinde går forbi hver dag. Jeg har selv haft taget tog og bus på arbejde i mine tidligere dage, og har derfor selv ikke har tid eller appetit (tidligt op morgenen) til at lave og spise morgenmad. Så derfor blev det tit til en tur forbi 7-11 butiken og købe en snegl eller lign. Havde derfor tænkt på at starte en forretning op der, som ville åbne omkring 6-7 tiden om morgen og have udarbejdet 3-6 forskellige morgenmads pakker til at tage med i toget og spise.
Jeg har tænkt noget i stil med. Menu 1 : Frisk smoothie efter eget valg af en udvalg på 5-6 varianter på ca. 75 cl. Én god grov bolle fra lokale bager(rigtig god!), 1 brik smør(eller ost, en slags marmelade osv) og en lille pose med blandet nødder eller et stykke frisk frugt.Og sådan så blive ved til man havde 3-6 menuer som er pakket og klar så kunden ikke skal vente mere end den tid det tar kunden at bestille og betale. ( Tit har man jo kun 2-5 minutter at skifte fra bus til tog).Havde forestillet mig at 80 procent af menuerne ville være sunde og så have 20 procent der var "usunde". Dvs. en snegl frem for en grov bolle. En kakaomælk frem for smoothie. Det kunne man så have fra klokken 6-9 og så have frokost kørende fra 10-13 og så en have åbent til en 16-17 tiden til når folk skal hjem igen og måske har lyst til noget til den søde tand?
Det rimeligt groft forklaret, det ved jeg godt, men skriv hvad du synes. Om det noget DU ville bruge dine penge på og så få en god morgenmad til at spise i toget.
Det lyder som en meget god idé. Hvor trafikeret er området efter fx klokken 18? Jeg har fået en idé til dig hvis det er et område der aldrig står stille som f.eks omkring Hovedbanegården i København/Århus. Man kunne åbne en stor madbutik ( med plads til 30-50 siddende kunder ) der skifter sortimentet ud alt efter tidspunkterne på døgnet.
6-10 morgenmad
10-14 frokost ( danske rugbrødmadder og pastasalat )
14-17 junkfood
17-21 forskellige former for aftensmad biksemad, boller i karry, pasta med kødsovs, stegtflæsk med persillesovs.
21-06 junkfood igen.
Det bliver selvfølig meget dyrt, men hvis man finder en stor butik, og på en eller anden snu måde finder nogen faste lejer der sælger hver deres specieller og få fx 10-15% af deres omsætning ville det ikke være dårligt. Så behøver du ikke selv at stå og rode med kunderne, men blot nøjes med at opkræve dine procenter af omsætning.
Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?