Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told på varer fra EU ?

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:
Er der mon basis for at de kan dele banner!!!Big Smile

Er du sindsyg Henrik hehe - hun ville jo sagsøge mig for alt hvis jeg lavede hendes animationer om til flabbelabber hehe Zip it!

Køb ren argan olie her

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 23:18

Nu må I ligesom fortsætte indbyrdes.
Jeg vil fare ud i natten og ultraviolence mig igennem Nørrebro, A Clockwork Orange-style. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:43

Lone S. Hansen:

Hold kæft, hvor har har jeg i øvrigt ondt af de mennesker i fremtiden der lander i denne tråd, efter at have Googlet sig frem til noget omkring Told på EU-varer. 

Hahaha de fatter nada ;D

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:07

Uha sådan en tråd er svær at følge op på, men vil ikke desto mindre forsøge.

Lad mig indledningsvist sige, at jeg kan ikke reglerne, der skal bruges i detaljer. Du får, Lone, nogle hints, og så må du tage den op med SKAT.

For det første, så kunne varerne have været indfortoldet som returvarer. Herom er der ingen tvivl. Jeg er ikke helt sikker på, om I kan stå som importør, eller varerne skulle have været genindført i svenskernes navn.

OK - det var salt i såret. I kunne have haft løst problemet.

Men sagen er, at der toldkodeksen art. 237 - 239 er mulighed for at yde særlig toldgodtgørelse = tilbagebetale jer tolden, hvis I undskyldeligt ikke har udnyttet en given mulighed for toldfritagelse.

Som sagt, jeg kan ikke reglerne i detaljer og det jeg tror jeg kan, er ret rustent.

Men forsøg at tage den op med SKAT og bed i den forbindelse om at komme til at tale med en sagsbehandler som har med sager der vedrører kodeksens art. 237 - 239. Du skal ikke "nøjes" med den almindelige vejledningsfunktion.

Go' jagt på noget godtgørelse.

Mange hilsener
Lars

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:01

Lars Gosvig:
Men sagen er, at der toldkodeksen art. 237 - 239 er mulighed for at yde særlig toldgodtgørelse

Nu har jeg aldrig kunne skrive tolder på visitkortet. Jeg mindes alligevel at for at bruge art. 237 kræver det at der gøres indsigelse før varen frigives. Det vil sige en form for "jeg betaler under protest".

Art. 238 er der vel ikke tale om i dette tilfælde.

Så bedste bud er formentlig artikel 239.

Henrik

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12860
Skrevet kl. 16:36

Lone S. Hansen:

Jeg har talt med dem adskillige gange om problemstillingen, men de holder fuldt og fast på, at det er afsenderlandet der er gældende og at det er ligemeget om varene stammer fra EU.

Undskyld men hvem er det du har talt med?  For det du har fået oplyst er ihvertflad ikke rigtigt!

Det er oprindelseslandet på produktet der bestemmer om der skal betales told og i gevet fald hvor meget.  Der jo netop derfor man har noeget der hedder et oprindelsescertifikat.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:15

Ravn:
Det er oprindelseslandet på produktet der bestemmer om der skal betales told og i gevet fald hvor meget.  Der jo netop derfor man har noeget der hedder et oprindelsescertifikat.

Det, der jo er problemet, er, at der jo ikke findes noget cerifikat (gætter jeg på). Og så er SKATs udlægning jo korrekt nok - så anser man afsenderlandet som oprindelsesland uden mulighed for præference eller anden form for lempelse.

Vh
Lars

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 17:29

Lars Gosvig:

Ravn:

Det, der jo er problemet, er, at der jo ikke findes noget cerifikat (gætter jeg på). Og så er SKATs udlægning jo korrekt nok - så anser man afsenderlandet som oprindelsesland uden mulighed for præference eller anden form for lempelse.

Så vist jeg ved har man som afsender altid pligt til at oplyse oprindelseslandet på produktet.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:33

Ravn:

Så vist jeg ved har man som afsender altid pligt til at oplyse oprindelseslandet på produktet.

Det er vist rigtigt nok - men det er jo ikke bevis i forhold til præferencen.

Vh
Lars

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 17:43

Lars Gosvig:

Det er vist rigtigt nok - men det er jo ikke bevis i forhold til præferencen.

Vi kan vel godt blive enige om at det Post DK har oplyst mht. afsender land er noget sluder.

Mvh

Ravn

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)