Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told på varer fra EU ?

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke helt klar over, hvor jeg skal placere dette spørgsmål. 

Jeg har købt varer, der er håndlavet i Sverige.
Det er første gang jeg køber varene. Næste gang, bliver de leveret direkte fra Sverige, men fordi vi ikke nåede det i denne omgang, var alle varene sendt til USA, hvor firmaet har en butik.

De har derfor sendt varene til os, fra USA.

Nu er de så blevet stoppet af Post Danmark, der beder os om at få en Import-tilladelse hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. De videregiver den herefter til SKAT, der videre giver den til Toldvæsnet, der så vil tillægge varene plus fragtomkostningerne told på 12-16% så vidt jeg kan forstå og først herefter kan vi få varene udleveret fra Post Danmark.

Jeg har talt med dem adskillige gange om problemstillingen, men de holder fuldt og fast på, at det er afsenderlandet der er gældende og at det er ligemeget om varene stammer fra EU.

Kan det være rigtigt?

Jeg har betalt en arm og et ben i fragt, fordi det skulle leveres fra USA - og nu bliver tingene også fortoldet. Inkl. den røvdyre fragt.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lone S. Hansen:
Kan det være rigtigt?

Ja. Kørt lige efter bogen.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:43

Det er helt efter bogen for import af produkter udenfor EU. Og der er mange de får udfordringerne når de køber varer f.eks. i USA.

Importregistreringen tager 2 min med digital signatur via webreg.

Rettelse: GRRRR Henrik hehe - må af med den influenza.

Køb ren argan olie her

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 20:44

Henrik Krogh:

Lone S. Hansen:
Kan det være rigtigt?

Ja. Kørt lige efter bogen.

Også når det er varer der stammer fra EU, der bare har været på rundtur?
Hvad sker der, hvis en virksomhed kommer til at sende varer forkert - eksempelvis har vi lige haft nogle varer der var på rundtur i Europa, før de landede korrekt hos os. Hvis de var landet i Norge ved en fejl i stedet for Holland, ville de så være blevet fortoldet?

Det er jo fuldstændig absurd.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 20:47

Lagersalg123 - JEN:

Importregistreringen tager 2 min med digital signatur via webreg.

Importregistreringen er ligesom ikke problemet - det er den tillagte Told jeg undrer mig over. 

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 20:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Se EU som et stor fæstning som forlanger afgifter for at varer fra andre lande (med få undtagelser) kommer ind i vores område. Der skal naturligvis kun betales told en gang. Den ene gang er  hos modtageren.  Hvis du har haft en varer som er sendt til dig men f.eks. er ved en fejl vender i Tyskland inden de finder ud af at Lone sidder i Danmark så er det stadigvæk hos dig tolden ender.

Du skulle få en rabat af den svenske leverandør svarende til den told, som du er blevet pålagt....

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 21:00

Det jeg mente var... 

For et par uger siden, fik jeg varer fra Sverige. De havde lige været på en Deroute i Holland og var derfor forsinkede. 
Hvis de i stedet for, at komme til Holland inden de landede hos os, var kommet til Norge - ville vi så skulle betale told for varene, fordi de kommer fra et land udenfor EU, til trods for at de stammer fra et EU-land?

Under alle omstændigheder synes jeg, at det regler er pænt fucked up. Det er et svensk produkt. Det er håndlavet i Sverige. Hvorfor skal der betales told af dem, bare fordi de har været på sightseeing i en container i Amerika?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 21:06

Lone S. Hansen:
For et par uger siden, fik jeg varer fra Sverige. De havde lige været på en Deroute i Holland og var derfor forsinkede. 
Hvis de i stedet for, at komme til Holland inden de landede hos os, var kommet til Norge - ville vi så skulle betale told for varene, fordi de kommer fra et land udenfor EU, til trods for at de stammer fra et EU-land?

Nej - varen er afsendt fra et EU-land til et andet. Nul told  i det tilfælde.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:07

Lone S. Hansen:
Under alle omstændigheder synes jeg, at det regler er pænt fucked up. Det er et svensk produkt. Det er håndlavet i Sverige. Hvorfor skal der betales told af dem, bare fordi de har været på sightseeing i en container i Amerika?

Fordi de nok ikke har været i transit.

Når varerne er i transit - så er de ubrudte og ellers skulle de have været oplagret i "frihavn".

Der er ikke så meget du kan gøre.

Køb ren argan olie her

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 21:13

Jeg slår nogen ihjel. 

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)