Hvis man får en faktura fra Facebook annoncering, hvilken land er denne faktura udskrevet i ?
|
Er google fra Irland ?
Hvis man får en faktura fra Facebook annoncering, hvilken land er denne faktura udskrevet i ?
|
Står det ikke på fakturan? Og det er ju ikke vor fakturan er printet, men hvor firmat har adresse.
|
Det synes jeg ikke..det ville da være rart hvis man kunne søge den udenlanske moms hjem |
Når du, som dansk virksomheder, bliver faktureret, foregår det fra Irland. Mvh. |
Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!
Mine søskendende (som er noget ældre end jeg) væltede med barnevognen (mens jeg lå i) en gang de var ude at rulle med mig. De fortæller mig den dag i dag, hvor jeg er 46, at det var dengang min hjerne blev slået skæv, for ellers kunne jeg ikke synes, at moms er interessant. Så Tommy, medmindre du også er lidt "skæv oveni som jeg" eller du lider af søvnbesvær, så drop at læse de nye bestemmelser om grænseoverskridende ydelser i momsloven Du kan faktisk nøjes med at vide, at hvis du oplyser Google dit danske momsnummer, så fakturerer de de uden moms (det bør de i hvert fald). Det samme gælder Facebook - medmindre de fakturerer dig fra USA, for så er regningen med garanti altid momsfri. Men jeg kunne godt forestille mig, at de har en europæisk registrering (sikkert i Luxembourg). Når du får en momsfri faktura bogfører du 25% som skyldig moms af køb af ydelser i udlandet og det samme beløb som købsmoms (går ud fra at du har momsfradragsret). Mht. refusionen (hvis du skulle få en momsbelagt faktura) så skal du nu om stunder indsende momsrefusionsansøgningen via SKAT. Der er intet nyt i ovenstående i forhold til køb af annoncering. Vh
|
Rigtig godt indlæg, Lars Tusind tak! |