Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook og google.dk hvor holder de til henne ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Grindsted
Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 308
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man får en faktura fra Facebook annoncering, hvilken land er denne faktura udskrevet i ?

hvis man får en faktura fra google vedr. annoncering, hvilken land er denne faktura udskrevet i ?

Det er bare i relation til den nye den moms lov fra 1.1.2010, hvor man kan få udenlandsk moms tilbage

Fra Grindsted
Tilmeldt 13. Dec 05
Skrevet kl. 19:00

Er google fra Irland ?

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 19:10

Står det ikke på fakturan?

Og det er ju ikke vor fakturan er printet, men hvor firmat har adresse.

Fra Grindsted
Tilmeldt 13. Dec 05
Skrevet kl. 19:16

Det synes jeg ikke..det ville da være rart hvis man kunne søge den udenlanske moms hjem

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 19:18

Når du, som dansk virksomheder, bliver faktureret, foregår det fra Irland.

Mvh.
Andreas..  

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Grindsted
Tilmeldt 13. Dec 05
Skrevet kl. 19:23

ok..

Så man kan søge momsen hjem, fra Irland.. Jeg skal vist have læst den nye momslov igennem

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tommy MIkkelsen:
Så man kan søge momsen hjem, fra Irland.. Jeg skal vist have læst den nye momslov igennem

Mine søskendende (som er noget ældre end jeg) væltede med barnevognen (mens jeg lå i) en gang de var ude at rulle med mig. De fortæller mig den dag i dag, hvor jeg er 46, at det var dengang min hjerne blev slået skæv, for ellers kunne jeg ikke synes, at moms er interessant.

Så Tommy, medmindre du også er lidt "skæv oveni som jeg" eller du lider af søvnbesvær, så drop at læse de nye bestemmelser om grænseoverskridende ydelser i momsloven Wink.

Du kan faktisk nøjes med at vide, at hvis du oplyser Google dit danske momsnummer, så fakturerer de de uden moms (det bør de i hvert fald).

Det samme gælder Facebook - medmindre de fakturerer dig fra USA, for så er regningen med garanti altid momsfri. Men jeg kunne godt forestille mig, at de har en europæisk registrering (sikkert i Luxembourg).

Når du får en momsfri faktura bogfører du 25% som skyldig moms af køb af ydelser i udlandet og det samme beløb som købsmoms (går ud fra at du har momsfradragsret).

Mht. refusionen (hvis du skulle få en momsbelagt faktura) så skal du nu om stunder indsende momsrefusionsansøgningen via SKAT.

Der er intet nyt i ovenstående i forhold til køb af annoncering.

Vh
Lars

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 14:00

Rigtig godt indlæg, Lars Yes

Tusind tak!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)