"You could have told this before now we would have to redo the whole coding again.
Its not an easy task to change the width.
We have use Web standards and this is the first time someone asked us to reduce the width or else i would have stated it earlier that we will have 1024px and could have changed that in the design itself."
efterfulgt af:
"Secondly the newsletter and the RSS, Twitter and other buttons and navigation links come in the top fold of your page so no body would mind scrolling down. Even http://fitness-blog.dk/ has a scroll."
Jeg brugte min anden side, Fitness-blog.dk, som et eksempel på hvordan en side uden scroll ser ud.
Jeg er ikke programmør, men kan da stadig sige det er løgn. Det er blot et spørgsmål om et par bredder som skal ændres, og umiddelbart er det slet ikke et problem ud fra designet. I princippet er det bare width på header og content de skal ændre.
Sorry, men synes ikke de virker specielt intelligente - bare det at lave en opsætning 1024px i bredden virker en smule langt ud
Edit: du kan vel også selv se at det lyder underligt, at han skriver "no body would mind scrolling down" er endnu mere langt ud. Herfra burde du også kunne komme med resten af argumenterne selv eller finde en ny udvikler.
Desværre er det en af de ting man skal overveje når man outsoucer til et ikke dansk talende firma, man kan også være heldig men desværre høre man alt for tit om ting som disse og hvad vil du gøre ved det, de har fat i den lange ende når man skal forholde sig til virkeligheden.
Det er derfor smartest hvis man skal outsouce at tage fat i nogle som har Danskere eller andet godt folk indblandet. Det er findes nogle stykker her på Amino. Ikke at man ikke kan komme galt afsted her men et sted ville ting som disse ikke opstå.
Deres svar til dig er hen i skoven, den som skriver det til dig har ikke meget forstand på hvad han/hun laver det lyser igennem. Du kan jo sende dem det billede jeg har sat ind i denne tråd!
Må jeg være fræk og spørge hvad du ca har betalt for den opgave i Indien ?
De er uden tvivl ikke så professionelle/kompetente som de udgiver sig for at være. Jeg valgte at outsource opgaven, for at lære lidt om processen og få lidt erfaring på området. Problemet er så bare nu at jeg kan vælge at stoppe samarbejdet, men jeg kan dog forestille mig at de stadig vil betales (forståeligt nok).
Allan, prisen er 150$ for design, kodning og de mest basale SEO-ting, da jeg godt kan klare resten selv. I mine øjne er det en super god/billig pris og hvis det er spildt, er det helt fint. Så har jeg da lært at jeg måske i fremtiden skal være lidt mere kritisk mht. til valg af leverandør
Er du sikker på at I ikke taler forbi hinanden hvad angår scroll? Umiddelbart ser det ud til at han hentyder til vertical scroll, hvor imod du hentyder til horizontal scroll som værende problemet!
Angående bredden, så giver det ingen mening det han skriver. Han skriver at de 1024px er i følge nogle web standarder de har fulgt, hvilket ikke stemmer helt overens, når næsten 21% af danskerne benytter en skærmbredde på 1024px (og ikke en hjemmeside bredde). Om statistikkerne for indien ser anderledes ud, skal jeg ikke kunne udtale mig om. Det er desværre en af faldgrupperne ved at outsource det.