Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bør websites være i 1024px?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan og Rene:

Det er virkelig suverænt med jeres hjælp. Efter hvad jeg kan se, er i ikke helt enige i hvordan jeg skal angribe sagen?
Allan du mener det skal være en 1024 opløsning, mens du Rene mener det skal være smallere end 1024. Er det korrekt forstået?

Allan, udvikleren er fra Indien, så jeg kan desværre ikke bruge denne tråd som reference. Det kunne ellers være optimalt. 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 10:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du bør altid designe siden for 1024px i bredden, og hertil skal man selvfølgelig fratrække brugerens scrollbar - hvorved det ikke er optimalt at selve designet i sig selv er 1024 pixels bredt.

Husk at det ikke afhænger af størrelsen på brugerens skærm, men opløsningen - selv sidder jeg lige nu på en 13" bærbar med en opløsning på 1280x1024. Designers Toolbox har lavet en fin oversigt over det sikre areal på en række systemer, som du finder her.

Når det så er sagt, kan det også være en fordel af bruge et flydende layout, som tilpasser sig den aktuelle størrelse. Dette kan fungere godt i en del tilfælde, blandt andet på blogs, hvor man typisk giver x% margin til begge sider. 

Når vi laver løsninger, holder vi dog normalt "de brede" designs på eller under 980 pixels bredt, hvilket er meget normalt at optimere efter. Dette kunne også fungere i dit tilfælde. 

// Jesper Skov

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 10:55

Jesper: Hvordan vil du formulere det på engelsk? 

"I require the site to be optimized for 1024px, so taking the scrollbar in consideration, i want the width to be 980px.

Jeg er på dybt vand når det kommer til de tekniske termer 

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 10:59

Med en 1024 px bredde vil den logisk nok fylde hele bredden på skærmen. Derfor skal du under 1024 px. Som en her i tråden skrev er Aminos bredde på 950px.

Det ser helt klart pænest ud når der er lidt plads til siderne. Ellers virker det hele så overvældende.

Det du skal sige til din Inder er: I want the page wrapper to be 950 px in width.

sådan skrives det på indisk efter google translate मैं चाहता हूँ आवरण पृष्ठ को चौड़ाई में 950 पिक्सल हो heheh

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:59

Hej Lasse

Så får du den lige på engelsk :

Dear ?

As it came to my attention my webpage is performing scroll from left to right, if I use 1024x768 solution. I did ask around and found that you made my page 1024px width,  which is wrong  as you have to take off scroll bar from the browser. To prevent this you have to scale my page down to 980px.

Håber dette kan bruge ellers give ham min email så skal jeg forklare ham det :)

Allan

freelance@designyou.dk

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 11:03

Tak Dino. Jeg tror dog jeg holder mig til engelsk Wink

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 11:06

Allan:

Okay, så har jeg forstået det korrekt. Så må han jo bare på lidt overarbejde.

Tak igen.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 11:08

Lasse Kjær:

Jesper: Hvordan vil du formulere det på engelsk? 

"I require the site to be optimized for 1024px, so taking the scrollbar in consideration, i want the width to be 980px.

Jeg er på dybt vand når det kommer til de tekniske termer 

Hvis du vil have en fast bredde på 980px, så burde det være til at forestå. Dog kan det godt virke som en del nu hvor der er tale om en blog, og kun en enkelt sidebar. 

Derfor ville jeg i dette tilfælde ikke gå efter noget på over 900px, til en almindelig blog. Der er forskellige argumenter for dette, blandt andet noget omkring at lange linjer ikke er så lette at læse. Men dette afhænger også af den generelle opsætning, så prøv dig lidt frem - hovedsagen er blot at den bliver smallere end den er nu :-)

// Jesper Skov

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:08

Lasse Kjær:

Allan:

Okay, så har jeg forstået det korrekt. Så må han jo bare på lidt overarbejde.

Tak igen.

Selvtak Lasse :)

Held og lykke med det .... hehe næste gang du skal lave et sådan projekt stik mig en mail så laver jeg en god pris til dig, vi er jo på talefod :)

/allan

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 11:17

Nu har jeg fået det her svar:

"You could have told this before now we would have to redo the whole coding again.

Its not an easy task to change the width.

We have use Web standards and this is the first time someone asked us to reduce the width or else i would have stated it earlier that we will have 1024px and could have changed that in the design itself."

efterfulgt af:

"Secondly the newsletter and the RSS, Twitter and other buttons and navigation links come in the top fold of your page so no body would mind scrolling down. Even http://fitness-blog.dk/ has a scroll."

Jeg brugte min anden side, Fitness-blog.dk, som et eksempel på  hvordan en side uden scroll ser ud. 

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)