De fleste har vel en smertegrænse for hvor lav prisen skal være, og hvis man starter ud med den bedste pris man kan give, så er der heller ikke noget at forhandle om, så måske løsningen er at sørge for at der er lidt at give af.
Personligt ville jeg aldrig spørge mine kunder om hvad der skulle til for at de ville købe mit produkt eller service, mener det helst skal sælge sig selv langt hen af vejen, kombineret med muligheden for at lege lidt med prisen.
Det vil virke alt for desperat at spørge kunden om hvad der skal til for at de vil handle med dig, og blev jeg selv spurgt på den måde, så blev de skambudt på stedet.
Personligt ville jeg aldrig spørge mine kunder om hvad der skulle til for at de ville købe mit produkt eller service, mener det helst skal sælge sig selv langt hen af vejen, kombineret med muligheden for at lege lidt med prisen.
Jamen du kan da også bare sidde og gætte på hvilke tanker kunden har og spilde din tid, hvis du ikke kan gætte rigtigt? :-)
Men nu afhænger det også meget af hvilken branche det er. Jeg er udlært i den finansielle verden hvor jeg bl.a. solgte forsikringer, og inden jeg begynde at lave tilbud osv til kunden, spurgte jeg ham hvad der skulle til, for at han valgte vores forsikringsselskab - Her kunne han jo så fortælle mig "prisen er vigtig" "Jeg vil have ordentlige dækninger" osv.. På den måde vidste jeg lige præcis hvordan kunden skulle have strikket tilbuddet sammen, for at vi kunne handle.
Det nytter på ingen måde at lave et forsikringstilbud som er mega billigt, hvis kunden hellere vil have flere dækninger end på hans nuværende forsikringer - SÅ SPILDER DU DIN TID.
Så derfor: Spørg dog kunden! Afstem forventninger inden man laver et tilbud. Det er bedre at bruge 1-2 minutter på lige at screene kunden af, end at bruge 30 minutter på at lave et tilbud som kunden ikke er interesseret i..
De fleste har vel en smertegrænse for hvor lav prisen skal være, og hvis man starter ud med den bedste pris man kan give, så er der heller ikke noget at forhandle om, så måske løsningen er at sørge for at der er lidt at give af.
Det vil virke alt for desperat at spørge kunden om hvad der skal til for at de vil handle med dig, og blev jeg selv spurgt på den måde, så blev de skambudt på stedet.
Jeg er meget på linje med dig heri, Dennis!
Når jeg med mig selv ved, at jeg har givet kunden et godt tilbud...så har jeg altså ikke i sinde at faldbyde mine egne varer...
DER er MIN smertegrænse!
Jeg ved godt, hvad mine varer er værd
Jeg har et rigtigt pænt salg til Dansk Erhvervsliv...og har aldrig...i mine 5 år, som forhandler...oplevet, at en kunde synes, at varen er for dyr / min erhvervsrabat og/eller mængderabat for lille
I det her tilfælde er der vel heller ikke så meget at diskutere med kunden...idet de vil have varen til INDKØBSPRIS