Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så fik Herbalife tæsk igen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Forleden aften havde DR TV igen fat i kraven på Herbalife - som bogstaveligt talt blev lagt over knæet og fik smæk i måsen.

Denne gang var der fokus på de mange sælgere, som vel nærmest ikke ejer almindelig moral og fornemmelse for god forretningsskik. Det siger jeg med henvisning til det faktum at DR påpegede at visse Herbalife forhandlere søger såvel kunder som andre forhandlere på nettet - UDEN iøvrigt at nævne at det faktisk handler om produkter fra (eller muligheder med) Herbalife.

Det har ofte undret mig - støder jo jævnt tit på disse "annoncer" online - nu og da ser jeg dem også i diverse lokalaviser. Selvom det ikke fremgår af annoncerne - så ved man bare det handler om Herbalife.

På et tidligere tidspunkt har jeg vist berørt emnet Herbalife og den udpræget "undercover" virksomhed flere af deres forhandlere driver.

Herbalife trænger til et gevaldigt løft udi branding - så forhandlere kan fremstå som Herbalife forhandlere - og ikke efterfølgende operere som "uafhængige repræsentanter for et kosttilskudsprodukt" - ofte får kunderne intet at vide som selskabet før de modtager en faktura på de - uden tvivl - ganske udmærket produkter.

Problematisk.

Nu skriver jeg "ganske udmærket produkter" baseret på det faktum at DR jo heller ikke som sådan kunne påvise at eks. slankerprodukterne ikke virker; for samtlige af deres testpersoner havde jo oplevet et vægttab.

I det andet indlæg lagde jeg vægt på det faktum at Herbalife var et af de første netværksselskaber i Danmark der for alvor fik bid - og det vil de altid få "tæsk" for; de der var først er altid mere udsatte - ISÆR når man igen og igen fremstår som nogle lyssky kosttilskudspushere.

Der ligger en stor opgave for branding eksperter og andre kloge hoveder som lever af at højne profileringen hos diverse selskaber.

Kan ingenlunde forstå hvordan man arbejde for et selskab - som i sig selv har så stor en position på markedet  - uden at bruge såvel selskabets navn når man markedsfører især produkterne.

Nu er jeg ganske vidst farvet af udsendelsen på DR, som jo ikke viser reportager med de mange Herbalife som OGSÅ er i selskabet - og som stolt fortæller hvem og hvad de arbejder med. Men ikke desto mindre er det problematisk med den altoverskyggende forhandlergrupper som arbejder "undercover".

Efterhånden gider vi jo heller ikke hele tiden at blive "sovset" ind i de negativer historier; det ville klæde DR og andre TV kanaler (deres skandalesøgende journalister) hvis de istedet lavede flere udsendelser med de tusinder af mennesker indenfor netværksbranchen, hvadenten det er Herbalife, FLP, NuSkin, LR osv., som rent faktisk har succes på det ene eller andet led.

Go´ weekend!

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 15. Feb 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 17:56
Hej Lasse og andre

Jeg har lige set det omtalte program og jeg kan slet ikke forstå, som du også er inde på, at hvis man virkelig har så godt et produkt, at man så er "nødt til" at arbejde undercover. Hvis man ikke engang vil have firmaets navn, logo eller produkternes navn frem i lyset, før efter betalingen er sket, så mener jeg at man har et problem.

Og det er da et seriøst problem.

Jeg har også i et tidligere indslag nævnt, at jeg blev fanget af en Herbalife forhandler, da jeg troede jeg deltog i en konkurrence om en rejse og derefter blev kimet ned nærmest dagligt for at jeg skulle købe de her produkter.

Og der gik da lang tid før jeg endelig fik afvide at vi talte om Herbalife.

Men at nogle mennesker overhovedet vil arbejde for et firma, hvis navn ikke kan nævnes offentligt, kan jeg simpelthen ikke forstå.

I dagens Danmark, er forbrugeren i sig selv blevet mere kristisk og kræsen, og heldigvis for det. Og der findes i forvejen lyssky forretninger og foretagender inden for fødevarerindustrien som kan være ganske umulige at gennemskue. Men når virksomheder ikke engang vil have deres navn frem, så bliver jeg altså bekymret.

Jeg kan kun undre mig over, at en sådan virksomhed overhovedet kan overleve.

"nej sikke en lækker bluse. Hvor har du købt den?"

" det ved jeg ikke. De ville ikke fortælle hvem de var"

"OK, så du kan altså ikke anbefale mig hvor jeg kan købe en magen til?"

"nej".

See my point...?

Forever

Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 21:00
En ting er at arbejde under-cover, hvilket kan give anledning til, at man bliver mistroisk og skeptisk.

Men det værste var efter min mening, at man ANPRISTE PRODUKTERNE MEDICINSK. Dvs. at man informerer potentielle kunder og forhandlere om, at produkterne virker på diverse sygdomme og lidelser, samt at de virker slankende - og at man blot kan forbruge dem, hvis man har problemer med ditten og datten.

Dette er selvfølgelig ULOVLIGT, da produkterne blot er KOSTTILSKUD dvs. FØDEVARER - og altså IKKE LÆGEMIDLER.

Men der vil jeg også hurtigt tilføje, at det er ikke kun HerbaLife, der gør sig skyldig i disse ulovligheder omkring medicinske anprisninger - det er der også andre kosttilskuds-sælgende virksomheder indenfor og udenfor network marketing, der gør sig skyldig i - uden at nævne nogen navne - ingen nævnt ingen glemt.

Det er forøvrigt underordnet, om der er en dokumentation for de medicinske påstande eller ej - (hvilket der heller ikke er med HerbaLife's produkter) - så længe at produkterne er registreret som kosttilskud, så må man IKKE anprise produkterne medicinsk.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)