Hvad Tænker du på? altså en dags leje eller måned/ års basis?
Jeg kunne se meget idé i en månedbasis til folk der vil cykle om sommeren. Dog er der jo det med tyveri.. Det kan løses med en GPS tracker gemt inde i stellet eller lign..
Men En sommerleje periode og en vinter leje periode med rabat var da en god ide?
Man kan sige at det er en anden form for afbetaling....
Tanken er at det måske ikke er alle der har 10-15.000 til en ny cykel her og nu, men mange vil godt have mulighed for at betale 3-4-500 om måneden for en cykel.
Jeg aner ikke om ideen holder, men jeg har fået den foreslået før, så jeg synes det var værd at undersøge :)
Man kan sige at det er en anden form for afbetaling....
Tanken er at det måske ikke er alle der har 10-15.000 til en ny cykel her og nu, men mange vil godt have mulighed for at betale 3-4-500 om måneden for en cykel.
Jeg aner ikke om ideen holder, men jeg har fået den foreslået før, så jeg synes det var værd at undersøge :)
Hva med at gå lokalt? Find enten nogle cykeludlejere eller cykelforhandlere, og lade udlejningen ske den vej.
Opret en hjemmeside, hvor de kan bookes, og lad nogle eksternt stå for administrationen osv...
Og er 3-500 kr om mdr rentabelt? Altså rent slidtage, klargøringsmæssigt og tidsforbrug pr udlejning? Jeg aner det ik, og det er derfor jeg blot spørger...
Men ideen er god nok, hvis du spørger mig, det er bare det bag vedliggende setup, som der skal gennemtænkes og arbejdes med ;D
Om det er rentabelt, og hvordan det skal gøres det aner jeg ikke. Men det er jo også ligemeget hvis der ikke er interesse for det. Så længere end det er vi heller ikke nået :)
Jeg tror du skal langt ned i pris før det bliver attraktivt for eventuelle lejere, jeg tror det ville være nemmere, hvis du opstillede nogen forslag til priser, og så spurgte om der er nogen som ville ha lyst til at leje den og den cykel til en pris á osv...
Det tror du har ret i, men det kræver en del arbejde at kunne give nogle konkrete priseksempler. Det eneste jeg har at forholde mig til er at hos www.dansk-cykeludlejning.dk tager de 499,- om måneden for langtidsudlejning af en ladcykel.
Der var tidligere et firma der hed companybike.dk der lejede ladcykler ud til erhverv, hvor de vist to 399 ex moms om måneden, men de findes ikke mere, så det var nok ikke den store succes....
Nu krisen kradser alle steder, og der helt sikkert er nogen børnefamilier som ikke har råd til at tage på det helt store ferier, hvorfor så ikke prøve at sætte et koncept op hvor en børnefamilie kan komme afsted på på cykler med et telt i kassen der ? Ideen kan jo videre tænkes...