Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tab af gæld i Aps som lukker

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny....ja...der er måske nogle mulighederYes

/peter

Tilmeldt 11. Oct 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:22

Der er ikke nogen skatte- eller momsgæld i firmaet. Kan du, Tonny, evt. hjælpe os (jeg ejer den anden halvdel af firmaet ovenfor)? og i givet fald hvordan kommer jeg i kontakt med dig?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:44
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:45

Lillie:

Der er ikke nogen skatte- eller momsgæld i firmaet. Kan du, Tonny, evt. hjælpe os (jeg ejer den anden halvdel af firmaet ovenfor)? og i givet fald hvordan kommer jeg i kontakt med dig?

Hej

Du er velkommen til at kontakte mig pr. mail ehvervs-consult@postkasse.net eller på telefon 20338955, dog bliver jeg svær at fange fredagStick out tongue med mange møder.

Smid en mail, så vil jeg kontakte dig straks i næste ugeBig Smile

Hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:47

Hej Henrik

Tak for linket. Yes

Så giver det lidt mere meningBig Smile

Hilsen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:50

Innovativ tænkning ?  Nej.

Start en ny overskudsgivende aktivitet op og brug selskabets underskuddet derved, eller luk selskaberne og få tabsfradraget på de 125.000 kr. nu. Sælg evt. selskabet/selskaberne og fordringen  til en af jer som kan bruge underskuddet til opstart af ny aktivitet og derved få indfriet fordringen - (der kan blive tale om beskatning af den del af fordringen som er tilkøbt). Bare der ikke sker et ejerskifte med mere end 50%. I modsat fald bortfalder underskuddet.  

Konverterer man mellemregningen til anparter som nævnt skal anskaffelsessummen for de nytegnede anparter fastsættes til kursværdien af fordringen og den er hvad jeg lige kan se nul.  Det samme hvis man kun konverterer 49% som foreslået af Tonny. Tonnys overvejelser om at lade jer være anpartshaver med 49% hvor en anden genererer overskud i selskabet (sådan læser jeg det) tror jeg ikke på i praksis.  En køber vil angiveligt købe hele selskabet eller ingenting.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)