Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Input til SEO på hjemmeside for Papirisolering Danmark

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer aminoer og specielt SEO nørder.

Jeg er i gang med at lave lidt søgemaskineoptimering på en hjemmeside om papirisolering, forsidens primære søgeord skal være "papirisolering".

Indtil videre er der arbejdet lidt med noget tekst, mangler nogle rettelser og noget.
Alle domæner (der er mange) er redirectet med 301 til det nye primære domæne http://www.papirisolering-danmark.dk/

Kunne godt tænke mig at få lidt input på det der er lavet, eller måske rettere hvad der mangler at blive lavet på seo fronten.

Pft. for input

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 21:43

Hej 

I menuen i venstre side, linkes til forsiden via et link som ikke peger på root, det bør det nok. p.t. peger det på http://www.papirisolering-danmark.dk/home/ istedet for blot http://www.papirisolering-danmark.dk/

Der laves så en 302-redirect, (midlertidig flyttet), men det er en ret grim og dårlig teknisk måde at gøre det på, så start med i stedet at fixe menuen, så den linker direkte til forsiden, istedet for til en side der ikke findes som 302-redirecter.

1. REQUESTING: http://www.papirisolering-danmark.dk/home/HEAD /home/ HTTP/1.1Connection: Keep-AliveHOST: www.papirisolering-danmark.dkUser-Agent: Mozilla/5.0 (compatible; Googlebot/2.1; +http://www.google.com/bot.html)Accept: */*SERVER RESPONSE: 302 FoundDate: Wed, 24 Feb 2010 20:41:18 GMTServer: Apache/2.2.3 (Debian)X-Powered-By: PHP/5.2.12-0.dotdeb.0Expires: Thu, 19 Nov 1981 08:52:00 GMTCache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate, post-check=0, pre-check=0Pragma: no-cacheSet-Cookie: PHPSESSID=3dd4024741a35f9bb16ee45f99699292; path=/Set-Cookie: PastVisitor=1; expires=Tue, 25-May-2010 20:41:18 GMT; path=/Location: /Keep-Alive: timeout=15, max=100Connection: Keep-AliveContent-Type: text/html; charset="utf-8"Redirecting to http://www.papirisolering-danmark.dk/ ...
2. REQUESTING: http://www.papirisolering-danmark.dk/HEAD / HTTP/1.1Connection: Keep-AliveHOST: www.papirisolering-danmark.dkUser-Agent: Mozilla/5.0 (compatible; Googlebot/2.1; +http://www.google.com/bot.html)Accept: */*SERVER RESPONSE: 200 OKDate: Wed, 24 Feb 2010 20:41:19 GMTServer: Apache/2.2.3 (Debian)X-Powered-By: PHP/5.2.12-0.dotdeb.0Cache-Control: max-age=86400, must-revalidatePragma:Expires: Wed, 24 Feb 2010 21:53:07 GMTVary: AcceptSet-Cookie: PastVisitor=1; expires=Tue, 25-May-2010 20:41:22 GMT; path=/Last-Modified: Wed, 24 Feb 2010 19:29:37 GMTKeep-Alive: timeout=15, max=99Connection: Keep-AliveContent-Type: text/html; charset=utf-8

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 21:46

Hej

Lige ved et hurtig kig på siden, så ser det ganske fornuftigt ud. Jeg kan se du har ændret dine titler, men de er stadig meget identiske, så dem kan du godt udnytte lidt bedre. Det eneste der ellers lige springer i øjnene er at du mangler en del indgående links, så det vil jeg anbefale du arbejder med.

God arbejdslyst.

Tilmeldt 24. Feb 10
Skrevet kl. 21:55

@Lars Meyer: God pointe, gl. CMS på denne løsning hvor denne fejl stadig eksisterer. Det skulle være fikset nu. Tak for input.

@Lars B: Tak for input, jeg ar indtil videre stort set kun rettet på forsidens title. Linkbuilding er jeg i gang med.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:59

Deltage aktiv i forummer debatter med ankerlinks ligesom amino.dk

opret en blog på side , tilmeld den rss feed portaler

opdatere siden tit lav en nyheds side – blog

portalen med masser af steder med links du kan tilmelde din side

www.worldnews.dk/

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:03

Jeg kan godt se at papirisolering er et relevant ord for dit website, men der er  bare ikke særlig stor søgevolume på det. Desuden vil jeg vædde på at om 3måneder ligger du blandt de tre bedste sites  på den søgning, uden du behøver at gøre yderligere arbejde nu.

Så hvad med at lave en søgeordsanalyse, og få ideer til alternative søgeord, som du kan arbejde med?

Har du nogen plan for hvordan du vil indholdsopdatere dit website løbende? Har du en plan for hvordan der skal laves linkbuilding?

Desuden ville jeg flytte websites navn bagerst i titel tagget (ligesom Amino har).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 24. Feb 10
Skrevet kl. 22:12

@Mikael: Tak for input - nyheder / nyt indhold er en god ide

@Casper: Papirisolering er det ord vi har valgt til forsiden. Selvfølgelig er der andre søgeord med bedre volumen, disse kommer så som en del af den løbende opdatering/optimering og bliver fordelt på eksisterende/kommende sider (Har lavet analyse).

Mener du forsiden skal optimeres til andre søgeord?

Har ikke umiddelbart andre planer med linkbuilding end at jeg tilmelder kataloger osv. løbende.

Websitets navn er da bagerst i titlen, eller misforstår jeg dig?

Og så tak for input til dig Casper

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:28

Beklager jeg kiggede på alle jeres indekserede sider i Google, der står det anderledes. Sandsynligvis fra en tidligere version af titel tag, som i så har rettet :-)

Jamen hvis det er målet, så synes jeg ikke i har skudt højt nok. Den placering skal i nok have om 3måneder anyway, med mindre der virkelig går ged i den.

Du skal passe på med ikke kun at fokusere på en form for linkbuilding. Kan du ikke få andre til at linke tildig på en smart måde?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 24. Feb 10
Skrevet kl. 22:34

Ja title tags er generelt blevet rettet - som du også siger, side navnet har jeg flyttet bagerst.

Med hensyn til linkbuilding, jo der er jo som du kan se på siden en del forhandlere, planen var at linke lidt mere struktureret frem og tilbage - så det ikke bare er link fra forside til forside.

Målsætning: det er ikke meningen at siden kun skal ranke godt på papirisolering, Planen er at fortsætte med andre relevante sider/søgeord efterfølgende. Det kunne f.eks. være hulrumsfyld. Er det hvad du mener med at målet er sat for lavt? eller mener du at forsiden skal/kan ranke bedre på flere ord?

Er desuden også en del duplikate content der skal kigges på :-(

Fra Vordingborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 16:10

Umildbart ville jeg lave den søgeords analyse om igen. Jeg vidste f.eks. ikke at der var noget det hed papirisolering, før jeg så det i tv forleden. Og jeg ville i så fald ikke finde jer, hvis jeg søgte på alm. isolering?

Du kan godt optimere din side på papirisolering og samtidig optimere på andre ord også, som måske er mere relevante set med en forbrugers øjne, altså ikke at det er forkert det i har gjort, men prøv at se på hvad de kunder i vil have ind på, reelt søger på i google?

Hvor mange søger direkte på ord som papirisolering og hulrumsfyld? Hvis ikke de kender dem?  Jeg ville nok personlig søge på helt andre ord som billigt isolering, isolering, hjælp til isolering, isoleringsfirmaer (i området hvor jeg bor) generelt mere bare almindelige isolerings ord termer.

Måske har i det allerede planlagt til senere, men i kan jo godt begynde at optimere på det allerede nu.

Kigger bare med lidt andre øjne, se også gerne på jeres meta beskrivelser, og gør dem lidt mere kunde søge venlige, jo flere tekniske ord der er, jo færre finder jer, med mindre det er isolatører alene i leder efter.

Sørg også for i jeres linkbuilding at i får lavet jeres titles, sådan at dem som skal finde jer, ser jeres titles som relevante eller som alternativer for alm. isolering med rockwool, eller hvad det nu hedder?

Men ellers synes jeg det ser okay ud, måske kunne der godt arbejdes lidt mere med titles på undersider og så vil jeg også anbefale at i kommer ud på relevante forums og giver jer til kende, med gode indlæg, signaturer osv. det kan måske endda også give pote med flere mulige kunder.

Sidste men ikke mindst så er det vigtigt at alle de samarbejdspartnere der er listet på siden, selvfølgelig linker tilbage til jer.

Håber du kan bruge det. 

Øg din synlighed, brug en freelance markedsførings manager som mig...

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)