Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - vi går måske konkurs med vores børnetøj!

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rikke

Hvis du begynder at sælge direkte til slutbrugerne i Danmark, så konkurrerer du mod dine b2b kunder. Du kan være sikker på, at dine b2b kunder ikke vil være begejstrede for dette! (Et andet børnetøjsfirma gjorde noget lignende og er nu gået konkurs)

Som flere er inde på, er det smarteste hvis I kunne realisere Jeres varelager til eksisterende kunder til særligt lave priser, og måske kunne de lave priser være et argument overfor nye kunder, der kan prøve Jer af billigt.

Hvis det skal gå meget hurtigt, og kan I leve med en meget lav pris, så kan I sælge lageret som partier, både på Amino, men også på online autioner som konkurser.dk (også selvom det ikke er et konkursbo)

Endelig vil jeg også tilslutte mig koret af folk, der mener at I skal søge professionel vejledning, hos nogen der har speciale i rekonstruktion af nødlidende virksomheder (men vær kritisk så I ikke ryger i kløerne på en af de lidt for kreative rådgivere)

Held og lykke med at finde en løsning.

Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 19:07

Hej

Hvis det er jer der laver de søde bluer/body med fodbolde på, så er det måske en idé at tænke på der kommer VM til sommer... Evt. kontakt Sportsmaster / Intersportbutikker (ikke alle er styret oppe fra). Det kunne være de ville være klar på lidt gode gadevarer / tilbud.

Håber det bedste for jer!

Kh

Sanne

Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:46

Hej Rikke

Jeg er ked af at høre at du har problemer i dit firma.

Men jeg kunne måske være interesseret i at købe et parti af dine varer, kan du sende nogen billeder og priser. Så vil jeg se på det og vende tilbage hvis det har interesse.

Med venlig hilsen

Kristina Smile

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:03

Rikkepigen:
Vi har en serie nye varer som er under produktion og som skulle betales med en driftskredit i banken.

Hvor mange penge snakker vi om? Send bare beskeden som PB hvis det ikke skal på Google Smile

Og hvor mange enheder har I på lager?

Køb ren argan olie her

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 21:08

Hej Rikke

Er det muligt at få en oversigt med billeder + priser + beskrivelser.. Så vil jeg godt gøre et forsøg på at lave noget reklame for jer, så i kan så solgt noget mere :) Tager ikke noget for det - vi må jo hjælpe hinanden lidt, når det går ned af bakke.. Men kan dog ikke garentere noget, folk passer lidt bedre på hvad de gør med deres penge i disse tider..

Men send gerne lidt info til uffehs@gmail.com og så skal jeg se hvad jeg kan gøre.. 

Ellers krydser jeg da fingre for i kommer ovenpå igen..

Med venlig hilsen

Uffe. 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 21:34

Hej igen,

Det er dog helt fantastisk en opbakning der er herinde! Tak skal I have alle sammen.

Ja, det er os med fodbold-tingene. Vi har planer liggende for hvordan vi ville udnytte det kommende VM...både i ud- og indland. Men det kræver bare penge at følge den plan.

Mht. sportskæderne, så har vi haft fat i dem - men de vil ikke have varer ned til så små størrelser. De ville godt have fodbold-blusen...men den ville de så have, vi skulle lave i større størrelser....og så skal vi jo have den produceret - for penge, der manglerJ

Kristina og Uffe - jeg sender jer en PM med info.

Lagersalg: Vi har omkring 1000 stk. pr. design pr. farve på lager af fodbold-tingene. Vi har jo i sin tid købt ind til at skulle lancere os nu her i Europa - op til VM. Men alle vores tiltag har vi jo ikke længere råd til...ej heller messerne, der foregår i disse måneder uden omkring i verden.

Hmm...hvor mange penge snakker vi om. Det er jeg jo ikke meget for at sige højt. Men vores kredit var hvad der svarede til en god lille ny kone-bilSmile

/Rikke

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 21:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rikkepigen:
Hmm...hvor mange penge snakker vi om. Det er jeg jo ikke meget for at sige højt. Men vores kredit var hvad der svarede til en god lille ny kone-bilSmile

Nu mener jeg Mercedes SLK er en konebil Smile Uanfægtet jeg kører i et ringere køretøj til jeg er flyttet til Sverige.

Seriøst, så kontakt Bertil herinde fra. Hvis han kan strikke en løsning sammen der sikrer långivere, så skal jeg nok være den første i køen af forhåbentligt mange der vil yde et lån der kan konverteres til ansvarlig kapital senere hvis det skulle være nødvendigt. Det skal naturligvis betyde en plads i bestyrelsen midlertidigt for en der kan repræsentere investorer/långivere.

100 Aminoer der yder jer et lån på 5.000 hver giver jeg et provenu på knap 500.000 når rådgiver har fået sit.

Jeg er klar til at yde min del.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 22:02

Hørte der var FashionOutlet et eller andet sted i starten af marts med desingerting til gode priser, måske det vil være en idé at få en stand der? og realisere nogle ting kontant.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:16

Lagersalg123 - JEN:

Rikkepigen:

Nu mener jeg Mercedes SLK er en konebil Smile Uanfægtet jeg kører i et ringere køretøj til jeg er flyttet til Sverige.

Seriøst, så kontakt Bertil herinde fra. Hvis han kan strikke en løsning sammen der sikrer långivere, så skal jeg nok være den første i køen af forhåbentligt mange der vil yde et lån der kan konverteres til ansvarlig kapital senere hvis det skulle være nødvendigt. Det skal naturligvis betyde en plads i bestyrelsen midlertidigt for en der kan repræsentere investorer/långivere.

100 Aminoer der yder jer et lån på 5.000 hver giver jeg et provenu på knap 500.000 når rådgiver har fået sit.

Jeg er klar til at yde min del.

Jeg er også klar på 1 % Smile

Du må også gerne sende mig en PB med en mail, så jeg kan få nogle billeder. Jeg har 2 drenge på 3 og 5 år, som elsker nyt tøj.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 00:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Her kommer en række idéer, du kan overveje:

• Arbejd ved siden af, måske du kender nogen, som kan bruge din ekspertise.
  • Undersøg de udenlandske markeder nu via internettet og kontakt udvalgte, potentielle forhandlere pr. telefon og efter aftale sende billeder, data og priser via mail. Ring til så mange du kan - blot en som siger ja, og den er hjemme.
  • Tag ud og besøg fysiske butikker om formiddagen i Sverige eller Tyskland med din kollektion og markedsføringsmateriale, måske du får idéer til nye kollektioner, når virksomheden er kommet ud af sin likviditetskrise. Husk at finde butikkerne i forvejen via nettet.
  • Du kan dog også tilbyde det i mindre og mere eksklusive tilbud (for dig)
  • Giv dem et tilbud med meget begrænset tidsfrist.
  • Hvis det er varer, som I ikke får hjem igen, så slå på det.
  • Spørg dine forhandlere, om de vil være med til at bidrage med et forskud på næste kollektion, ellers kommer der ingen. Fortæl dem situationen.
  • Sælg en (an)del af virksomheden
  • Søge om mikrolån her på Amino, hvis der er mange som giver mindre beløb, så bliver det er stort beløb
  • Privat lån i egen bolig/andelsbolig
  • Pantsætte båd, bil etc.
  • Tilbyd forhandlerne at hjælpe dem direkte med salg (ringe til kunder, stå i deres butik, hjemmesalg á la Tupperware-parties etc.) mod at de køber noget af lageret.
  • Tilbyd din bank en højere rente på deres udlån til dig.
  • Gå til lokalpressen med din historie om banken, som du havde en aftale med (send pressemeddelelsen til banken først for at få en kommentar, som kan komme med i pressemeddlelsen).
  • Hvis den lokale presse ikke vil høre om det, så skriv det på det lokale internetmedie, din twitter, din Facebook-profil
  • Husk dog at være hudløs ærlig - mange af os ved jo godt, at der er nogen, som bukker under for bankernes brudte løfter eller ignorering af virksomheder, som har små låne behov for at klarer en uforudset hændelse (som de endda selv har stået for) - men de færreste tør stå frem. Gør det, da det ikke er dig, som har opført sig forkert - og derved vil respekten for dig og en eventuel konkurs være større, når der er vished om, hvorfor det er sket.

Held og lykke med det.

Claus Agerskov

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)