Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvilken selvskabform

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Vi er 3 kollegaer der overvejer at starte selv. Vi vil comitte os 100% fra starten. ´

Vi er dog i tvivlt om hvilken selvskabsform der er bedst for os. Kan man overhovedet lavet et i/S som et 3 personers selvskab?? Kender I nogle gode links, hvor man kan læse mere om de forskellige former for selvskabtyper, og hvad de kræver??

Ser frem til at hører fra jer, og det er nok ikke det sidste I hører fra mig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:16

elisabeth100:

Hejsa.

Vi er 3 kollegaer der overvejer at starte selv. Vi vil comitte os 100% fra starten. ´

Vi er dog i tvivlt om hvilken selvskabsform der er bedst for os. Kan man overhovedet lavet et i/S som et 3 personers selvskab?? Kender I nogle gode links, hvor man kan læse mere om de forskellige former for selvskabtyper, og hvad de kræver??

Ser frem til at hører fra jer, og det er nok ikke det sidste I hører fra mig.

Hej

Ja man kan godt have et I/S med 3 interessenter.

Valg af selskabsform afhænger for en stor del af, hvordan man ønsker at hæfte for eventuel gæld m.v..

Vedrørende selskabsformer kan bruges eks. www.skat.dk eller prøv at google "anpartsselskab" - S.m.b.A. o.s.v., så bliver i meget hurtigere klogere.

Hilsen

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 506
Skrevet kl. 20:39

Jeg må give Tonny ret, det kommer lidt an på hvad i vil, bl.a skal man tænke på at mange ser SmbA som et "dårligt" selvskabsform (dette er ikke vores mening)

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 23:33

Kapitalkravet for ApS'er bliver sat ned her til marts - og når der kun kræves 80.000 til opstart af selskab, kan det næsten ikke betale sig at lave et I/S. Fleksibiliteten er større med et ApS, samt adskillelsen af privat- og virksomhedsøkonomi.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:23

Hvis i starter et I/S hæfter i som sagt personligt, dvs. hvis den ene laver en fejl med regnskaber osv. hæfter i alle 3 for denne fejl.

Så hvis i har økonomien til et ApS så ville jeg helt sikkert gøre det :) 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)