Jeg har en masse samarbejdsparnere, som linker til min forretning. Dejligt. Men jeg er meget itvivl om jeg SEO-mæssigt får noget ud af det.
Alle mine partnere har en unik URL, så jeg kan "tracke" hvor mange brugere, som opretter sig via dem. Spørgsmålet er blot om disse unikke URL'er ødelægger "linkbuilding"
De linker alle sammen til www.mitdomæne.dk/forside/24348202348 (altså et unik ID)
Får jeg noget ud af deres links? Og kan jeg evt. gøre noget for at gøre det endnu bedre til SEO?
Har du mulighed for at ændre dit system så de linker til ditdomæe.dk/forside/#283232883234643 ? Google skider på alt efter #. Se evt. lidt på hvordan facebook.com har lavet deres URL opbygning...
Uden at kende dit system, så kan jeg ikke lige se hvorfor det skulle være et problem at benytte #?. Men du kan linke til en eller anden tracking fil som så 301 redirecter til din forside.
I PHP (parse_url) har du i hvert fald de muligheder sådan lige ved hånden. Nu ved jeg naturligvis ikke hvordan i har bygget jeres system, og hvilke muligheder i har hos jeres host.
Det nemmeste vilvære i lavede en eller anden fil.html?id=87333 som kunden linkede til. Filen laver den tracking som der skal til, og vidersender så via 301 Redirect til jeres forside.
Det som er markeret med fed kan dusøge efter på Gooogle, for at blive lidt klogere :-)