Jeg er aner "intet" om opsætningen af wordpress eller lign.. Jeg har netop anskaffet mig et webhotel og domæne hos gigahost. Næste step er, at få "oploadet" wordpress dertil - men hvordan hulen gør man det? Selve opsætninger af sitet efterfølgende det roder vi selv lidt med.
Installation af Wordpress er heldigvis meget nemt at have med at gøre, du downloader den seneste version fra nettet, se link til Wordpress.org her. Herefter pakker du zip-filen ud og uploader samtlige filer til dit domæne via et ftp-program.
Derefter skal du køre selve installationen i din browser via www.ditdomæne.xxx/admin/install hvor du vil blive bedt om at angive din databases navn, password mv. og med få klik er du faktisk kørende med Wordpress, med nemt forståelig vejledning.
Som Malene er inde på, er det første du skal gøre at downloade den seneste version af wordpress (det gør du på http://da.wordpress.org/)
Herefter skal du bruge en ftp-klient - der findes et hav af gratis programmer som er kanon gode - jeg benytter selv filezilla. I dit ftp-program indtaster du så dine ftp oplysninger.
Herefter smider du hele skidtet fra den fil som du har downloadet op, og følger step by step guiden. Får du brug for at oprette en database manuelt, kan du gøre det under gigahost-kontrolcenter > databaser > opret ny database