Hvad gør i rent praktisk med f.eks. idégrundlag, produktbeskrivelse, forretningsstrategi osv.? Har i det i en forretningsplan, ligger det i forskellige dokumenter på jeres computer, eller gør i noget helt tredje?
Jeg vil have det organiseret på en fornuftig måde, men mangler erfaring.
Jeg plejer at skrive det ind på computeren og printe det ud og sætte i "idémappen". Så har jeg det opbevaret på en sikker måde - både i skyen (Dropbox), min computer og en mappe.
Jeg gør det noget anderledes.... jeg får alt for mange idéer til at kunne 3 dobbelt beskytte det... og er idéen så god, at det er nødvendigt, så er jeg hurtigt videre med mere end forretningsplan, og så kræver det endnu mere strukturering anyway...
Min fremgangsmåde er…. At jeg har en mappe kaldt ”projekter” Deri er det opdelt i afsluttet, idéer, personlige, etc… hvad jeg nu har behov for – for at jeg har overblik.
Når jeg får en ny idé – Laver jeg en mappe med idéens navn (den får hurtigt et eller andet kaldenavn, arbejdstitel)
Så laver jeg to dokumenter: Inspirationsdokument (hvor der bare står alverdens lir og fantasifulde ting omkring idéen) Forretningsdokumentet (heri skriver jeg de ting, som er blevet udarbejdet mere konkret, og som har et formål) … Hvor det er påkrævet – kommer der så et Produkt dokument, der beskriver produkterne og hvad de gør etc. (dette kan nemlig adskille sig en del fra selv forretningsidéen)
Så kommer der en inspirationsmappe med billeder og mood boards – så er man i gang med det kreative… og så kører det af sted…!
Ugentlig backup på DVD eller harddisk, der sendes til en i familien, som kan varetage det i en pengeboks.
Jeg gør det noget anderledes.... jeg får alt for mange idéer til at kunne 3 dobbelt beskytte det... og er idéen så god, at det er nødvendigt, så er jeg hurtigt videre med mere end forretningsplan, og så kræver det endnu mere strukturering anyway...
Min fremgangsmåde er…. At jeg har en mappe kaldt ”projekter” Deri er det opdelt i afsluttet, idéer, personlige, etc… hvad jeg nu har behov for – for at jeg har overblik.
Når jeg får en ny idé – Laver jeg en mappe med idéens navn (den får hurtigt et eller andet kaldenavn, arbejdstitel)
Så laver jeg to dokumenter: Inspirationsdokument (hvor der bare står alverdens lir og fantasifulde ting omkring idéen) Forretningsdokumentet (heri skriver jeg de ting, som er blevet udarbejdet mere konkret, og som har et formål) … Hvor det er påkrævet – kommer der så et Produkt dokument, der beskriver produkterne og hvad de gør etc. (dette kan nemlig adskille sig en del fra selv forretningsidéen)
Så kommer der en inspirationsmappe med billeder og mood boards – så er man i gang med det kreative… og så kører det af sted…!
Ugentlig backup på DVD eller harddisk, der sendes til en i familien, som kan varetage det i en pengeboks.
Tak. Andre er mere end velkomne til også at bidrage.