Jeg har længe tænkt på at starte en hobbyvirksomhed, ved siden af mit arbejde, med at lave regnskab og bogføring for nystartede og helt små virksomheder. Mit spørgsmål er derfor om hvad man skal tage timebetaling, og i så fald hvad timeprisen typisk vil være, hvordan konkurrencen er og ikke mindst hvordan man får fat i kunderne. Bør man alliere sig med en dygtig sælger og hvad skal sådan en have for det? Jeg vil blive glad for input. De bedste hilsner Regnskabsmanden
|
Hej regnskabsmand.
Du kan sagtens tage en time pris.
Spørgsmålet om hvad prisen er kan jeg ikke svare på, idet prisen bør afhænge af dine kvalifikationer, og hvor hurtig du er på tasterne, samt hvilken rådgivning du kan tilbyde i forbindelse med bogføreingen.
Det er jo som bekendt sådan ar pris og kvalitet hænger sammen.
Derfor kan vi professionelle tillade os at tage en fornuftig pris, mens mere hobby betonede udbydere nok skal sætte prisen noget lavere.
Personligt giver jeg helst en fast pris pr. opgave. Så ved kunden hvad han skal betale for opgaven, og hvor mange timer jeg skal bruge på opgaven er kunden uvedkommende.
hvis en udbyder er utrolig langsom, kan selv en lav time pris vise sig at være en kostbar løsning for kunden!
Held og lykke med hobbyforretningen
Anders Mikkelsen
Nr1-okonomikontoret.dk