Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tips til start af virksomhed med regnskabsservice.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har længe tænkt på at starte en hobbyvirksomhed, ved siden af mit arbejde, med at lave regnskab og bogføring for nystartede og helt små virksomheder.

Mit spørgsmål er derfor om hvad man skal tage timebetaling, og i så fald hvad timeprisen typisk vil være, hvordan konkurrencen er og ikke mindst hvordan man får fat i kunderne.

Bør man alliere sig med en dygtig sælger og hvad skal sådan en have for det?

Jeg vil blive glad for input.

De bedste hilsner

Regnskabsmanden

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 08:22

Hej regnskabsmand.

Du kan sagtens tage en time pris.

Spørgsmålet om hvad prisen er kan jeg ikke svare på, idet prisen bør afhænge af dine kvalifikationer, og hvor hurtig du er på tasterne, samt hvilken rådgivning du kan tilbyde i forbindelse med bogføreingen.

Det er jo som bekendt sådan ar pris og kvalitet hænger sammen.

Derfor kan vi professionelle tillade os at tage en fornuftig pris, mens mere hobby betonede udbydere nok skal sætte prisen noget lavere.

Personligt giver jeg helst en fast pris pr. opgave. Så ved kunden hvad han skal betale for opgaven, og hvor mange timer jeg skal bruge på opgaven er kunden uvedkommende.

hvis en udbyder er utrolig langsom, kan selv en lav time pris vise sig at være en kostbar løsning for kunden!

Held og lykke med hobbyforretningenSmile

Anders Mikkelsen

Nr1-okonomikontoret.dk

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 21:10

Hej Regnskabsmanden.

Der findes mange der tilbyder regnskabsservice/bogholderi, og kommer du med et nyt navn på markedet/lokalområder, kan der være lang vej til den første kunde. Og særligt hvis du gør det på hobbyplan, hvor kunderne sikkert ikke kan få kontakt til dig hele tiden.

Jeg til derfor foreslå dig at tage kontakt til nogle af de etablerede aktører i dit lokalområde, og forhøre om du evt. kan blive optage som freelance bogholder hos dem. Jeg kender en rækker personer der arbejder på den måde, og med som er ganske tilfredse med det.

På den måde, undgår du også at skulle fastsætte/forhandle timepris, da det typisk er fastlagt af den virksomhed som du er freelancer for.

Hilsen Thor Mønsted

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:06

Tak for svarene.

Det lyder som en rigtig god idé at fungere freelance som fx. for en etableret  aktør. Min idé var blot at have nogle ganske få kunder hvor jeg ville sidde hjemmefra og lave det i fritiden således at jeg kunne tjene lidt ekstra og fordi at det er spændende. Min primærer indtægt er jo sikret.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)