Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til WordPress

Side 5 ud af 6 (51 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Brandt:
Okay - hvilken løsning har du hos dem?... for de 3 - 4 blogs jeg har, kan ikke opdateres automatisk.. plugins kan på 1-click install, men jeg kan ikke opdatere noget, hvis det ikke er en 1-click..

To domæner kører på Starter, mens resten kører på Advanced. Der er ingen forskel, det hele kan opdateres automatisk.

Brian Brandt:
Og du skal ikke undervurdere at have en bog at starte ud med, når du skal starte ud med at bruge et nyt program.. For når det er nyt program, så har du jo ingen anelse om hvad det kan, og derfor ved du jo heller ikke hvilke spørgsmål du skal stille...

De spørgsmål man skal stille er spørgsmål til problemer som opstår undervejs. Lad os sige du vil vide hvordan du får AdSense ind i midten af dine posts. Én, to, tre: "how to add adsense middle wordpress", og så har du løsningen. Du har selvfølgelig lov til at have din holdning, ligesom jeg har lov til at have min. Jeg anser dog mig selv som en uafhængig ressource, da jeg ikke sælger en bog om Wordpress.

I og med Wordpress er gratis findes der oceaner af gratis hjælp på internettet. Det udvander efter min opfattelse behovet for en bog. Men det kan selvfølgelig være jeg må æde mine ord en dag... Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:29

Jeg vil anbefale http://www.webaway.dk til WordPress og Joomla.

Det er utroligt, så mange der har problemer med webhoteller - og jeg har hjulpet utallige kunder væk fra Surftown, Wannafind og andre, der har drillet eller kostet det hvide ud af solbrillerne.

Jeg har de seneste 10 år brugt WebAway (før der kom partnere i firmaet hed de Just4.dk)

De kører upåklageligt med både WordPress og Joomla.

Derudover behandler de kunderne ordentligt (hvilket mange webhoteller ikke gør).
De har ingen lange bindinger, ingen lange opsigelsesperioder. Ingen problemer med memory.

De plejer at være hjælpsomme, men har ikke en 24-7 support-afdelingen, så man kan ikke ringe kl lort om aftenen og får hjælp, men de reagerer sædvanlig hurtigt, når jeg melder om problemer via mail.

Og så propper de ikke deres servere med domæner.

Jeg bruger derfor kun WebAway til mine egne og til kunders websites.
Og for god ordens skyld. Jeg er ikke i familie med dem og får ingen bonus for at skaffe dem kunder.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:39

Jeg har haft adskillige kunder og kolleger, der har haft problemer med WordPress på Surftown, fordi de kører med safemode=on.

Problemet opstår (så vidt jeg ved) kun, hvis du bruger plugins, der kræver safemode=off  og mange vil derfor aldrig løbe ind i problemer med Surftown og således aldrig opleve, at WordPress kører fint på Surftown.

Og det kører derfor fint.... indtil du pludselig ikke kan dét, du gerne vil. Og det er skidesurt at have bruge timer, dage, uger, måneder på at lave et website eller en blog for så pludselig at blive bremset af safemode=on.

Her er der en tråd om problemet:
http://wordpress.webwoman.dk/tag/webhotel/

Hos Surftown  selv bliver problemet også endevendt:
http://blog.surftown.dk/nyheder/safe-mode/

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 10:26

Ahhh, så er det altså derfor jeg ikke kan få mine gallerier til at fungere?

Jeg bruger surftown....

Hvad kan man gøre ved det?

Ang. det der safe-mode=on?

Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 10:38

Du kan ikke rigtig gøre noget ved det, udover at skifte til deres VPS løsning eller skifte webhotel.

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 10:45

gustav1994:

Du kan ikke rigtig gøre noget ved det, udover at skifte til deres VPS løsning eller skifte webhotel.

Undskyld jeg bruger denne tråd til mine spørgsmål, men hvad er VPS?

Det er ens egen server eller hvad?

Kan man overfører ens wordspress blog så man ikke skal starte forfra??

Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 10:56

VPS er en virtuel server, som ja er helt din egen.
Men er det sådan at man ikke har prøvet at sætte den op før, vil jeg helle anbefale dig at skifte til et andet webhotel hvor de køre safemode off.

Hvilke en lang række aminoer sikkert kan fortælle mere om :D

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 13:08

BZR:
I og med Wordpress er gratis findes der oceaner af gratis hjælp på internettet. Det udvander efter min opfattelse behovet for en bog. Men det kan selvfølgelig være jeg må æde mine ord en dag..

Nu er du nok heller ikke målgruppen for det hæfte.. Men jeg tror du undervurderer effekten i at have en bog at starte ud med.. Dem jeg underviser i WordPress er i hvert fald yderst glade for at have en manual at støtte sig op ad.. og det fjerner en stor del support spørgsmål at kunne give dem et hæfte/manual at læse igennem først..

Fra Skagen
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 15:12

Brian Brandt:

Nu er du nok heller ikke målgruppen for det hæfte.. Men jeg tror du undervurderer effekten i at have en bog at starte ud med.. Dem jeg underviser i WordPress er i hvert fald yderst glade for at have en manual at støtte sig op ad.. og det fjerner en stor del support spørgsmål at kunne give dem et hæfte/manual at læse igennem først..

Yes Det er nemlig lige hvad det gør Big Smile

Opsætning af wordpress, som cms eller blog:

Wordpress Academy

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:50

BZR - Brian har helt ret i, at mange brugere (eksempelvis dem, der også foretrækker at tage på et kursus frem for at lære WordPress på egen hånd) gerne vil have et hæfte.

Hvis du mener, at muligheden for at få hjælp på nettet udvander behovet for en bog har du bare ikke mødt den type brugere, der forfærdelig gerne vil have hæfte/bog. Og der er rigtig mange af dem!

Nettets informationer er ofte meget fragmenterede, hvilket faktisk ØGER behovet for, at nogen skaber overblik i form af kvalificeret og samlet vejledning.

Brian underviser i WordPress og møder folk, der efterlyser vejledning på dansk - og gerne på tryk.
Jeg underviser i WordPress og møder dem også. Faktisk er det flertallet af mine kursister, der har det ønske.

Jeg får også tit mail fra folk, der efterlyser manual, guide, bog om emnet.
Behovet er der helt klart. Du har bare ikke mødt dem, der har det.

Og ikke nok med det. Et hæfte som Brians vil ikke være nok til at dække behovet for vejledning på dansk om WordPress. Libris-hæfter henvender sig til en hel særlig målgruppe, der har behov for at blive vejledt på en særlig måde: folk, der gerne vil holdes i hånden og have meget detaljerede trin-for-trin-vejledninger, som de kan følge. Folk, der gerne vil guides sikkert gennem processen uden at fumle og fejle for meget. Og netop den målgruppe bruger stort set aldrig mulighederne for at søge og spørge online. Det kan du undre dig over, men sådan er det.

Andre vil have tingene forklaret efter helt andre it-pædagogiske metoder end Libris-hæfternes.
Du og jeg, der gerne prøver på egen hånd og gerne støver rundt på nettet efter løsninger, er netop IKKE Libris-hæfternes målgruppe.

Men rigtig mange har svært ved at nøjes med hjælpen på nettet. Mange har endog svært ved at finde den. Ring mange kan ikke lide at spørge i et forum, fordi de er bange for, om de spørger dumt.

Denne tråd er i øvrigt et godt eksempel på, at denne form for hjælp er perfekt i nogle tilfælde - og totalt håbløs i andre.

Der ligger nogle guldkorn om WordPress og webhoteller i denne tråd. Men de er forlængst blevet til "nålen i høstakken" fordi de er viklet ind i en masse, der er totalt ligegyldigt og tidkrævende for den, der om en måned eller mere vil vide noget om webhoteller og WordPress,

Tråde som denne er gode til konkrete spørgsmål/svar om detaljer - men rigtig trælse og tidkrævende at støve igennem, hvis man ikke fulgte med undervejs. Og helt håbløse for den, der vil skabe sig overblik over det helt grundlæggende.

Brians hæfte vil helt sikkert opfylde et stort behov.

Side 5 ud af 6 (51 indlæg)