Jeg er en gut på 21 og har et rengørings/håndværker firma kørende. Men har nemlig tænkt på at starte en bod på hjul og sælge kolde udenlandske øl på strøget , da det om nogle måneder bliver sommer. Er det overhovedet lovligt og hvordan forgår det ?
Det kræver for det første et næringsbrev til det sted der skal sælges alkohol fra, samt naturilgvis en alkoholbevilling, det kræver at ansøgeren som udgangspunkt er 25 år.
Da alkoholbevilling gives til en person med et fast udskænkningssted tror jeg det vil være en ret stor stopklods i dit tilfælde.
Derudover kræver det tilladelse hos kommunen til at drive salg fra strøget, hvilket du næppe på nogen måde for dem overbevist om da jeg ganske overbevist om at det ikke er tilladt at indtage alkohol på strøget.
Husk også på at cityforeningen (eller hvad strøgets butiksforening nu hedder) næppe vil se positivt på det, der er jo sikkert en eller flere af butikkerne der i forvejen sælger alkohol.
Så uden at være alt for negativ, så er det et projekt der går ganske
meget op ad bakke for dig.
Som det var skrevet så godt i et af de første indlæg, så vil det nok ikke kunne lade sig gøre.. Men for at få ENDELIGT svar, så henvend dig til politiet og kommunen for at hører nærmere. Men forvent et nej..