Hejsa Aminoer Jeg havde for noget tid siden en Salg og Service lærer der sagde hun Og hvordan bærer man sig ad med det? Mvh. |
Hun har vel bare haft agenturet...
Hejsa Aminoer Jeg havde for noget tid siden en Salg og Service lærer der sagde hun Og hvordan bærer man sig ad med det? Mvh. |
Hun har vel bare haft agenturet... |
Hvordan skal det forstås?
|
At hun har rettighedrene til distributionen i DK... Det er almindeligt, og helt legalt...
Du kan ik snakke om monopol, når det gælder distribution af fysiske varer, da enten agenturet eller mærket ALTID vil have det... |
Betyder at Producenter har givet hende eneret til slag i et område, kan være danmark, skandinavien, europa, eller mindre :) |
Dressur rytter søger sponsor
arh okey, mange tak. :) Så man kontakter bare mærket på dens officielle side, om evt tilbud om at være distributør i Danmark? Undskyld, men jeg er helt blank på dette område, var ikke et af emnerne i faget. :) |
Man kan som regel kontakte dem, på deres mail ja, Hvis de ligger i europa er det som regel muligt at få et område i europa af dem, mens hvis de er besiddende uden for europa kan de have en europa distributør, som du så skal kontakte :)
Og nej som hovedregel skal man ikke give noget for det, du får rettigheden i x antal år, hvis ikke du lever op til deres salgstal, risikere du at ryge :) |
Hvis man er seriøs, så ringer man sku!!!
Det er umuligt at svare på, så længe vi ik kender til branche, kontraktforhold mm... Det er meget individuelt fra mærke til mærke og fra branche til branche... Men det er ik bare noget man bliver... Og det er ik nemme penge, hvis det er det du tror!!! Det er fandme hårdt arbejde især hvis mærket ingen brandværdi har! |
Den holder ik helt... Du får ingen kendte varemærker smidt i hovedet gratis!!! De koster kassen, at blive distributør på! |
Ja ok det kommer an på hvor etableret mærket er, og hvad der strategi er med internationalisering, men man kan med mindre kendte eller udbredte mærker godt få retten gratis. |