Men hvis du bliver ved med at købe skoda og gear kassen bliver ved med at gå... Så var det måske ide med at prøve noget andet... Det er nu sådan jeg tænker...
God metafor
, som jeg vil tillade mig bygge lidt videre på..
Hvorfor skifte bilen ud med en motorcykel, når bilens gearkasse ikke kan tåle at skifte fra 5. gear til R (racer-gear) på motorvejen?
Nej, jeg forstår bestemt godt dine frustrationer med din computer. 
Jeg møder ofte brugere, som er frustrerede over, at de så afhængige af, at computeren altid fungerer.
Men strengt taget er det vel næppe din forrige computers skyld, at den fik Tjernobyl virus. 
Det er desværre en udbredt misforståelse, at Mac's ikke kan få virus - næsten lige så udbredt, som den opfattelse, at man da ikke behøver at bekymre sig om at antivirusbeskytte sin mobiltelefon.
Windows computere og Mac har begge fordele og ulemper - og i øvrigt mange fælles komponenter, hvis man "kigger under motorhjelmen".
Et af de seneste (og mest mærkværdige) argumenter jeg har hørt for at skifte til Mac, er at "Den er fantastisk og kan køre Windows ovenpå Apples Mac OS" 
Tilbage til dine udfordringer med computeren, der ikke kan starte op på Windows.
Prøv at nulstille computerens BIOS.
De fleste computere har forskellige indstillinger (IDE / ACHI / Compatible / RAID modes) for håndtering af harddisken.
Har din computer flere ram-moduler installeret, kan udfordringerne også skyldes et defekt ram-modul.
Tjekkede du og Dells supporter ram i forbindelse med jeres fejlsøgning?