Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nedbrud... *HJÆLP* Hvad kan jeg gøre?

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Så skete det, som vi fleste frygter... Min eneste pc'er gik ned i formiddags. Efter en hel dags fejlfinding i samarb. med dell, er vi kommet frem til at HDD er smuttet.. Nu vil jeg gerne redde så mange data som muligt. 

Hvad har jeg af muligheder for at redde mine data på den?

Har vi en fagmand i huset? En som kan komme med lidt goodwill?

Med venlig hilsen

Martin Hedegaard

Tilmeldt 17. Feb 09
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 21:19

hmm ingen hjælp...

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det nemmeste vil være at indlæse dine data fra din eksterne backup, på en ny og frisk harddisk. Men nu skal vi ikke mobbe dig med din manglende backup, det har du sikkert lært på den hårde måde nu.

Så til sagen : Hvor slemt står det til?

Er disken fysisk død eller vil den bare ikke starte operativsystemet?

Hvis den ikke er fysisk død findes der f.eks. software som Getdataback (http://www.runtime.org/) som jeg tidligere har brugt med god success.

Er disken fysisk død findes dine data sandsynligvis stadigvæk på skiverne, men det er en meget dyr process at få dem reddet ud.

IBAS (http://www.ibas.com/) er efter min bedste overbevisning verdensledende på data recovery, men forvent nemt at det kan koste både alt mellem 10.000 og 100.000 kroner at måske redde dine data.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:21
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Det er nemt nok !

Du koeber en ny harddisk, geninstallerer windows og genetablerer den online backup du har af dine data.

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 21:25

Hvis harddisken er røget er der en meget lille chance for at gendanne dataerne selv.

Der findes flere større virksomheder i USA, som lever af dette. De skiller Harddisken ad og tager dataerne ud og indsamler dem på deres maskiner.. Disse virksomheder kan rede op til 89% af daterne..

MEEN, det koster - Rigtig mange penge. Da jeg sidst skulle forhøre mig, ang. mine virksomhedsdater ville de for en 120gb harddisk have 15.000 + 

Der findes små mindre (utestede) metoder, som jeg har haft held med 1-2 gange.

Tag harddisken ud, og sæt den ind i en extern harddisk boks (med ekstern strømforsyning), se hvad der sker her, højst sandsynligt virker den hellere ikke - Her kan du varme din ovn op på 120grader og lade harddisken ligge i ovnen i godt og vel 3-5 minutter herefter med det samme putte den i boksen og tænde den og se om du kan få forbindelse til harddisken via computeren.. Har hjulpet mig 1-2 gange, hvorfor det virker skal jeg ikke kunne forklare

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Tilmeldt 17. Feb 09
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 21:29

Det er semi slemt...Fik lavet en back op i søndags... men lavede regnskabet igår... og det har jeg ikke nogen backup af...

Fra Slangerup
Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:31

Du kan forsøge at gøre lidt forskellige ting.

Prøv først at sætte harddisken i en anden computer som sekundær harddisk, i tilfælde af det bare er selve boot sektoren der er ødelagt vil du kunne bruge den som en normal harddisk og dermed overføre alle data.

Ellers kan du forsøge med et program kaldet SpinRite (google det) som du kan lægge ned på en USB stick og så starte op i det program. Det kan reparere fejl på selve harddisken og gøre den læselig igen.

Hvis det ikke virker er det nok læsehovedet på harddisken der ikke virker, og så skal den til de dyre drenge hvilket meget sjældent kan betale sig.

Håber det ku hjælpe lidt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:42

Hej

Tror lige jeg får taget en backup Yes

Hilsen

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 22:06

Til fremtiden kan i bruge siden der hedder www.Dropbox.com hvor i kan lægge tingene på jeres egen harddisk og så laver den automatisk backup af harddisken :) og hvis i bruger samme konto på flere pc'er lægger den også filerne derpå så snart den er online :)

Dressur rytter søger sponsor 

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 22:15

Hej

Du har formentlig skulle køre det her DELL Diagnostic tool, hvor i testen fejlede den? under selve den test hvor den tester harddisken eller der hvor den tester SMART delen af testen. hvis det er under SMART delen så kan DATA nemt redes.

Har du fejlkoden den kom med den skulle gerne så sådan her ud: xxxx:xxxx

Den kan også fortælle noget om hvor på disken den er fejlet.

Jeg formoder du har Next Business Day Service hvilket vil sige at der kommer en tekniker ud til dig i morgen for at skifte din harddisk og installere Windows på ny

I så fald du ikke har købt en Keep Your HardDrive Service så tager han disken med når han går. i så fald du ikke har denne service vil jeg råde dig til at udskyde besøget til mandag så du har tid til at få taget backup.

Hvis du har andre spg så er du velkommen til at fange mig på msn på michael(at)net-base(dot)dk

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)