Sidder og laver nyt design til min side, men har problemer med en meget simpel ting TEKSTEN!, og det har jeg altid haft, men nu skal det være korrekt så hører lige jer om hjælp.
Teksten bliver simpelthen grumset og hakket når jeg tilføjer den på et billede? nogle der har en grund til det gør dette? vil jo gerne kunne lave en tekst som www.queeninyou.dk på forsiden, der er den ikke grumset, men når jeg laver den bliver den grumset og grim www.missmartins.dk/fashion se det første billede.
Sidder også med et andet billede nu, det er bare mere kantet end grumset men stadig ikke tilfredsstillende!?
Ja det må man sige er svaret kørte med 8 bit, det er da simpelthen så pinligt jeg har lavet det på den anden måde :)
Men når jeg åbner et nyt dok. på 16 bit og skal have et billede over på det, trækker jeg det bare over tilføjer tekst osv., men så når jeg skal gemme det kan jeg ik vælge jpg.? har du også et genial svar til dette ;)
Det kunne se ud som om du laver teksten på billedet før billedet er sat i den rigtige størrelse.
1. Skaler dit foto så det passer på din hjemmeside 2. Lav din tekst
Når du har lavet teksten i Photoshop, kan du efterfølgende mærkere tekstlaget og se effekten af at skifte imellem None, Sharp, Chrisp, Strong og smooth i toppen af photoshop. (dit Tekstværktøj skal være valgt for at få adgang til disse valg)
Det kunne også se ud som om du har lagt en skyggeeffekt bag teksten. Hvis du gør det, ser det meget bedre ud hvis den er lidt forskudt fra teksten - På DETTE FOTO har jeg som skygge brugt:
Brug "save for web" funktionen i stedet for den normale "save". Det optimerer dine billeder til web. Gememr du via den normale save funktion kan du ikke modificere kompression og andre ting særlig godt.
Gik ind og lavede det om til 16 bit., har lagt et nyt ud www.missmartins.dk/fashion og man må sige at det er meget bedre, men stadig lidt kantet hvis det er større, har dog slet ikke lagt skygge eller noget på.