Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne snuppet med bindestreg. Vil jeg vinde denne sag?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen.

Jeg har den 9. april 2008 registreret domænet AdWordsAnnoncer.dk

I dag har jeg lige opdaget at en anden virksomhed har taget samme domænet ved at indsætte en bindestreg mellem AdWords og Annoncer, sikkert inspitreret af vores domæne. Domænet blev registrerer 23. december 2009

Har I erfaring fra lignende sager, hvordan DK-hostmaster vil dømme, hvis jeg klager?

Venlig hilsen,

Christian

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:04
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Jeg vil mene du skal prøve en domænesag , den er rimelige sikker vinder det er et almindelig navn dog er i samme branche ,vidste indholdet oveni kommer delvis til bare at ligne lidt har du en klar vinder , jeg har vundet andre sager ligne og tabt en enkelt over de andre stripbureauer vundet strip-Danmark.dk stripdanmarks.dk og  tabt strip-show.dk til stripshow.dk

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Leger du ikke selv lidt med ilden, når AdWords indgår i navnet? Bortset fra det, så tror jeg det er 50/50 om du vil vinde en sag, hvis AdWords betragtes som et alimindeligt ord, så er det jo bare 2 almindelige ord sat sammen. Hvis AdWords betragtes som et varemærke, så er det jo Google der har retten til domænet.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 11:31

Nicolaj beat me to it.

"Things You Can't Do

• Don’t register Google trademarks as second-level domain names."

Src: http://www.google.com/permissions/guidelines.html

Det handler naturligvis om brug, men går ud fra det er Googles Adwords du ønsker at hjælpe folk med.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:02

Tak for svarene.

Jeg har selv været i tvivl; men da jeg har rettet annoncerne hundredevis af gange og Google igen og igen godkender brugen og lader mig vise annoncerne, må jeg betragte det som, at det er OK i den forbindelse jeg bruger dem.

De har jo alle muligheder for, helt automatisk i deres system, at afvise, hvilket de jo gør rakst væk med andre virksomheders trademarks. Men de gør de ikke her. Jeg går ud fra, at de er tilfredse med, at der er virksomheder, der hjælper andre virksomheder med at bruge AdWords systemet og på denne måde indirekte promoverer deres ydelser.

Bemærk: Jeg anvender IKKE AdWords logo inde på hjemmesiden og skriver på siden:

AdWords er et annonceringsværktøj fra Google. iMARKETING er en selvstændig virksomhed, der ikke skal kædes sammen med Googles forretning ud over anvendendelsen og salg af Adwords kampagner til egne kunder.

Jeg viser herved, at vores ydelser ikke skal forveksles med Googles - i stedet følger jeg Googles retningslinjer for AdWords, der drejer sig om at være så relevant som muligt i annonceteksten. Og her er et sigende domænenavn altså een af de bedste måder at gøre det på. 

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:25

Går den så går den, men det er stadig risikofyldt at lægge en masse kræfter i et domæne, som kan blive taget fra dig hvornår det skal være.

ppcannoncer.dk

ppc-annoncer.dk

ppcannoncering.dk

ppc-annoncering.dk

De er alle ledige og dem kan du beholde med garanti Smile

Vist URL i dine annoncer kunne f.eks. være www.PPC-annoncer.dk/AdWords

/Nicolaj

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:32

Hej Christian

Har du snakket med Ham, der har det andet domænenavn?

Af ren uvidenhed og en "tanketorsk" købte jeg domænet www.indkobsafdelingen.dk men opdagede senere af der var et domæne med www.indkoebsafdelingen.dk. Jeg snakkede med ham og han var egentlig ligeglad med at vi hed næsten det samme. Pointen er, at jeg selvfølgelig ændrede navn, da det var helt tosset at hedde det samme. På samme måde kunne det være, at han ikke har været opmærksom på dit domænenavn, men bare havde hans i tankerne uden at checke.

Michael

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 12:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror bestemt ikke du vil vinde sagen, domænet indeholder ikke dine brand.

Din egen hjemmeside hedder ikke engang adwordsannoncer, den vidersender blot til dit andet firma navn.

Derved kan jeg ikke se hvad der skulle gøre dig berettiget til domænet med bindestreg. Så jeg ville påstå du ikke kunne vinde sagen. Da du ingen argumenter har for at skulle havde domænet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:25

Der er to vinkler. På den ene side, at der ikke kan opnås nogen særlig ret til domæner, som består af almindelige ord.

På den anden side, så kigger Klagenævnet også på, hvordan det seneste domæne anvendes. Det vil sige om det anvendes til konkurrerende virksomhed. Og er det tilfældet, så følger Klagenævnet normalt klagers påstand.

Jeg har læst de fleste af Klagenævnets kendelser (du skal ikke klage til DK-Hostmaster men til Klagenævnet for Domænenavne - www.domaeneklager.dk). Og jeg mindes ikke at have set nogen sager, hvor klager direkte har tabt fordi han krænkede en helt tredjes rettigheder.

Anyway - jeg er ikke andet end en vinkelskriver lige nu (og hvis I ikke ved hvad det betyder, så er det en person, der udtaler sig uden at være uddannet inden for området).

Sagt med andre ord, jeg er ikke jurist og jeg ville overveje om jeg skulle tage en advokat med på råd. Et er, at om du mener det kan betale sig for dig at føre sagen - et andet er, at du jo risikerer, der "kommer noget den anden vej", hvis du ikke gør noget.

Vh
Lars

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15065
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:30

En klage kan vel ende med, at I begge mister domænet til Google Danmark, fordi i bruger deres trademark i domænenavnet...

Så det vil vel næsten være, at skyde sig selv i foden og forsøge...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)