Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med dublicate content på www.autocampertilbud.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er blevet gjort opmærksom på at jeg kan få problemer med dublicate content på min nye hjemmeside idet den både svare med og uden www.

Jeg bruger web10 som udbyder og kan ikke finde noget hjælp til hvordan jeg løser problemet - er der nogen der har erfaring med denne udbyder og dette problem eller andre gode råd?

Hilsen LBT - www.autocampertilbud.dk

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2236
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 09:27
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej, 

Går ud fra at du har adgang til FTP ved din udbyder? 

Såfremt du har dette skal du blot ind og lave en 301 redirect fra uden www til med www. 

Dette kan laves i din .httacces fil. 

Sig til hvis du har mulighed for ovenstående så paster jeg gerne den tekst der skal ind i din httacces. 

Kristian Ole Rørbye

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Man kan IKKE bruge .httacces på en MS IIS!

Det er ved at være lidt trættende at skulle blive ved med at pointere dette her på Amino.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

Det er ved at være lidt trættende at skulle blive ved med at pointere dette her på Amino.

Altså Mikkel - hvorfor nu bekymre sig om den slags små detaljer som serverplatform? Standardsvaret på et SEO spørgsmål kan evl efterhånden siges at være:

1. Lav en htaccess (uanset serverens platform)

2. Få noget H1 tags på

3. Tilmeld dig Google

4. Skriv gode meta keywords

Disclaimer: Ironi fra ende til anden :-)

Jeg giver Mikkel helt ret her. Man kan vælge at ignorere de mange forkerte oplysninger/råd - og lade det gå ud over dem, der i god tro følger dem. Eller man kan rette. Det sidste bliver lidt enerverende.

Til spørgsmålet: Du skal tale med din webudbyder om det. De kan sikkert løse det for dig. Og kan de ikke: Skift webhotel.

Tilmeldt 28. Sep 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

Det er så ikke helt korrekt. Smile

Hvis man udvider sin IIS server med en 3. part extension fra HeliconTech: ISAPI Rewrite 3, så vil ens IIS efterfølgende understøtte .htaccess filer.

Se mere på: http://www.helicontech.com/isapi_rewrite/

Jeg vil lige pointere, at jeg intet har at gøre med Helicon - kun at jeg bruger deres software.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:01

Peter, det er jo noget vrøvl - .httaccess ER en Apache standard. ISAPI Rewrite er et ISAPI filter. De understøtter begge mange af de samme funktioner og reglerne skrives med regulære udtryk. Men det ER altså ikke det samme.

Det ville svare til at kalde en Volvo for en Saab bare fordi det begge er biler med fire hjul. Hvis det morer dig, så er det fint med mig - men det er altså ikke skide smart hvis du kalder din Volvo for en Saab hvis du skal bestille en reservedel  :)

Udover, at de to ting altså IKKE er det samme, så er der også den væsentlige forskel, at .httaccess er et standard modul på Apache, hvorimod ISAPI Rewrite er et kommercielt tillægsprodukt til IIS og på de fleste hostede IIS er det slet ikke tilgængeligt.

Og lige netop derfor, er det noget vrøvl når der som svar på et spørgsmål om et website på IIS svares at man bare kan klare det i sin .httacess file.

Jeg har brugt Helicons ISAPI Rewrite filter siden det kom ud. Et par år forinden var jeg via en gammel arbejdsplads faktisk med til at lancere det første ISAPI Rewrite program i verden. Så jeg kender udviklingen og mulighederne for remapping/rewriting ganske godt :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)