Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk afgift på vin fra egen vinmark i Italien ?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg går og tænker over en ide om at nogle stykker sammen kunne købe en italiensk vinmark.

Altså ikke et vinslot, men en vinmark på et par tønder land, hvor man skal kunne være medejer for omkring 10.000 kr. Det sjoveste skulle være selv at høste og være med til at lave vinen.

Så kom jeg frem til mit afgiftsspørgsmål : Hvis man er medejer af en vinmark, skal man så betale dansk vinafgift af den vin man får fra egen produktion til eget forbrug ?

Lad os sige at man får f.eks. 100 l vin i en beholder sendt med fragtmand fra Italien hjem til sin bopæl i Danmark eller har beholderen/vinen med hjem i sin bil, tror i så at man skal betale dansk vinafgift ?

De bedste hilsener

Vin-elskeren

Finn

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:38

Eftersom du kan købe vin i udlandet og medbringe til eget forbrug kan jeg ikke lige lure hvordan du vil kunne blive pålagt afgift af vinen hvis det er i mængder der er til eget forbrug.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 23:12

Hvis vi snakker fragtmand er det så nok lidt mere speget... Men hvis du henter selv burde der ikke være nogen ko på isen - måske lige et forklaringsproblem i og med at der ingen banderoler er på flaskerne - så kan du jo egentlig ikke bevise at de overhovedet er fra Europa men mon ikke det kan løses ved at du beviser at du er medejer af marken?

Tilmeldt 4. Jul 09
Skrevet kl. 23:21

Hej Anders

Tak for inputtet og du har da helt ret.

Kan nu ikke lade være med at tænke over hvor grænsen mon går for hvad en tolder synes kan være til eget forbrug.

Hvis man deler en liter vin i familien hver anden dag, så mener jeg ikke man er helt ude og svømme og det giver da 180 liter om året, men kunne godt frygte en tolders mening om det. Hvis man kom kørende over grænsen med bagagerummet slæbende hen over asfalten, med 200 liter god hjemmelavet vin i bilen.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:22

jln:
så kan du jo egentlig ikke bevise at de overhovedet er fra Europa

Bandaroler på vin??? Nej ikke længere!

Egen hjemtransport i egen bil: 0 afgift

Fragtfirma: Vinafgift (hvis import privat skal forsendelsen anmeldes til SKAT på forhånd og der skal enten betales afgift eller stilles sikkerhed)

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 23:36

Glem ikke derudover en eventuel flaskeafgift på 1,60 pr flaske såfremt du kommer over en bagatelgrænse på 5000 kr årligt. Svarende til 3125 flasker vin - så hvis din vinmark giver over dette årligt må du drikke den overskydende vin dernede i støvlelandet for at undgå flaskeafgiften :-)

Tilmeldt 4. Jul 09
Skrevet kl. 23:37

Hej JLN

Tak for indlægget og skarpsindigheden.

Vinklen med vognmanden, kan nok give nogle forklaringsproblemer, ved ikke om de kan løses.

Der er selvfølgeligt også det med dokumentation for oprindelseslandet, hvis man bare kører af sted med et 100 l vinanker uden officiel dokumentation i sin egen bil.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 4. Jul 09
Skrevet kl. 23:41

Hej Henrik

Jeg imponeres tit over hvor du har al den præcise viden fra, tak for svaret.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 23:43

Jan Balslev:
Glem ikke derudover en eventuel flaskeafgift på 1,60 pr flaske såfremt du kommer over en bagatelgrænse på 5000 kr årligt. Svarende til 3125 flasker vin

Pointen kunne være at undgå dettee ved at lade de enkelte stå for deres egen afhentning.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 23:47

Finn Pedersen:
Jeg imponeres tit over hvor du har al den præcise viden fra, tak for svaret.

Prego.

Måske fordi jeg i dette tilfælde har siddet på det kontor som administrerer kontrollen af de regler.....Big Smile

Lad høre fra dig, hvis du kommer videre.... lidt vin fra dit område er ikke at foragte.....

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)