Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krise??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Bogense
Tilmeldt 28. Sep 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan klarer I andre jer igennem krisen? Kan I begynde at mærke den?

Jeg vil sige at her er der mere dødt end der plejer at være. Så skulle I have brug for en arbejdskraft, skal I bare sige til. Jeg arbejder med næsten alt indenfor håndværk, er uddannet kleinsmed. Bosat på fyn, men kører gerne.

Skulle der ikke komme en "tast" til håndværkere?

Pierre`s smede & Montage

pierrefrederiksen@gmail.com

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:10

Ja, kan helt klart mærke det for tiden, så slemt har det aldrig stået til her.

Ingen ting af lave for tiden, andet end et par små ting, resten er på hold pga. vejret, så alle folkene er sendt hjem på afspadsering pt. så du må arbejde en del timer mere for at få indhentet dette når vejret bliver bedre og der kommer mere gang i den, de er dog heldigvis glade for denne ordning.

Ordrerbogen mere eller mindre tom frem til april hvor der så kommer gang i den igen.

Og der er langt mellem henvendelserne, og dem der bliver til noget er mest ordrer der ligger måneder fremme desværre.

Men håber det kommer når vi igen går de lysere og varmere dage i møde igen, der plejer at komme mere gang i det når vi kommer over midten af marts måned, så håber det holder stik igen i år.

Håndværker delen herinde på amino, er desværre sat på hold... lidt surt da flere af os netop har brug for det lige pt.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 17. Feb 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 21:36

Hvad var planen med den håndværker "ting" her på Amino ?

Mvh Allan

Med venlig hilsen

Den Lille Maler i Esbjerg

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:41

Krisen har ikke rigtigt bidt sig fast i fagområdet for IT sikkerhed og Business IT Continuity. Smile

Under den igangværende finanskrise er der kommet meget mere fokus på, at ingen virksomheder har råd til nedbrud eller tabte data, og mange virksomheder har fået øjnene op for det faktum, at de er nødt til at have en nødplan (Contingency Plan), hvis deres IT bryder ned.

Fra mine kontakter i ejendomsmæglerbranchen har jeg for nyligt hørt mere fortrøsningsfulde toner om, at der så småt er ved at komme gang i fremvisningerne igen, og at det sandsynligvis delvist skyldes nogle skattelettelser kombineret med en ultra lav boligrente.

Hvis vi ellers kan slippe af med den markante vinter med snedække igennem mere end en måned.. (hvem sagde global opvarmning? ).., er jeg sikker på, at I kære håndværkere nok skal få noget at rive i igen. Smile

Da jeg på ingen måde er håndværker.. er jeg efterhånden fristet til at benytte mig af, at det må være til at få fat i tømrer i eller omkring Favrskov ved Århus, så jeg kan få fixet nogle udvendige småting ved huset.. Wink - og der kunne en Amino Håndværker side nok godt bruges.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:48

Ja der er ingen tvivl om at der er blevet længere mellem opgaverne. Men samtidig falder udbudet af håndværkere også (CVR tilmeldte). Problemerne er nok bl.a., at der fortsat er håndværkere der klarer sig uden CVR nummer (sort arbejde). Og da det gik rigtigt stærkt skulle man have en masse fra østlandene, bl.a. fordi folk/forbrugerne ikke kunne vente på en håndværker mere end 2-3 uger. Det pudsige er, at man godt kan vente ½-1 år eller mere på en hospitalindlæggelse (nye hofter m.m.).

Men jeg tror også at vi som håndværkere må tænke lidt utradionelt. Måske som gamle Simon Spies. Det er bedre med 100 kr. for et ledigt flysæde, end et tomt flysæde.

Altid revurdere priserne, være mere fleksible, f.eks. køre længere efter opgaverne - påtage os arbejdsopgaver vi måske ikke er så meget for normalt. I det hele taget tænke anderledes.

For selvom der er krise, er der også nogle som har medvind.

Forbrugerne ( de private) sålænge de har deres job, har de jo ikke fået et mindre rådighedsbeløb - tværtimod.

For mig og se er krisen også meget psykologisk bestemt.

WinkSå jeg tror på, at dem af os der har lyst - op med modet og klem på, hvis du ellers gider blive ved ???

Big SmileBedste hilsener

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:05

Hej

Jeg kan udmærket genkende de brancher, som er hårdes ramt af denne krise (håndværkere bl.a.).

Forskellen for os er, at hvor vi før rådgav omkring skatteoptimering og investeringer m.v., så er det nu blevet et spørgsmål for mange, hvordan man lige får det hele til at gå op i en højere enhed.

Der er ingen tvivl om, at det er de svageste og dårligst velfunderede, der først må opgive at fortsætte, så dem der orker og har en solid baggrund vil komme styrket ud på den anden side.

Jeg er da rimelig uberørt af krisen, idet de ydelser jeg tilbyder, vil altid blive efterspurgt uanset krise eller det modsatte. Og dog vi er også berørt af krisen, men det er kun indirekte.

Hilsen

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 08:13

Ingen tvivl om at bla. håndværkerne er hårdt ramt lige for tiden, og mange af dem der har kunne holde næsen over vandet, har så lige fået en lige så stor udfordring at komme over for tiden, nemlig vejret.

Jeg tror at flere håndværkere vil lukke ned inden for kort tid, hvis dette vejr fortsætter alt for langt tid, har bla. snakket med en anlægsgartner som ikke har kunne lave noget siden d.14 dec, netop pga. dette ekstreme vejr, flere entreprenører kan ikke komme i jorden pga. frosten, og dette betyder at murer og tømrer heller ikke kan komme igang.

Så rigtigt mange har måske lidt at lave, men pga. vejret er det sat i bero, dagligt ser man firma biler der holder i folks indkørsler, og har holdt der i uger / måneder efterhånden, og dette får jo konsekvenser på et tidspunkt.

Specielt nyere og mindre firmaer vil have svært ved at klare sig gennem denne tid, men forhåbentligt vender optimismen så snart vejret vender, og de lysere dage vender tilbage, dette plejer at motivere de fleste, og give noget mere i ordrerbøgerne.

Indtil da må vi alle bare spænde livremmen kraftigt ind, presse banken for kreditter så godt man kan, benytte ens netværk så godt man kan og håbe at der snart er arbejde på vej.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)