Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg bruge mit domaine navn i markedsføring når en anden part har registreret det gennem patentdirektoratet?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Bergie:
eller kan man bare have en masse varemærkeregistreringer til at ligge i en skuffe og stadig have alle rettigheder?

Ja - hvis de er registrerede så er løbet kørt.

Det er ikke unnormalt at de fremsynede registrerer varemærker og så venter på at virksomhederne bliver store, det kan være dyre lærepenge ikke at beskytte sit produkt fra starten.

Der er kassen at score hvis man ved noget fra udlandet er på vej til DK og man så når at registrere det. Man har retten 10 år af gangen.

Køb ren argan olie her

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 10:41

Uh så kommer der et generalt spørgsmål.
et domaine der er ejet og brug at et firma gennem en nogle år.
kan vel ikke "bare" blive varemærke beskyttet uden at de vil opdage at der allerede er nogen der buger det ? eller ?

nå jamen jeg har så det gode næste spørgsmål mit produkt FlexPOS er brugt af en del producenetr af HW og en enkelt Software, vil jeg med fordel kunne varemærke beskytte det og tvinge de andre til at skifte navn på deres produkt som de har haft længere tid. ??

Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:45

OK

Er der en forskel på almene ord og dem med særpræg? Feks. mp3afspiller og ipod

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:48

Jacob Ipsen:
Uh så kommer der et generalt spørgsmål.
et domaine der er ejet og brug at et firma gennem en nogle år.
kan vel ikke "bare" blive varemærke beskyttet uden at de vil opdage at der allerede er nogen der buger det ? eller ?

Det er jo ikke sikkert at man betragter et domænenavn som et varemærke, så årsagen til en registrering kan man nok få oplyst ved at ringe til www.pvst.dk og snakke med deres yderst hjælpesomme kundeservice.

Jacob Ipsen:
FlexPOS er brugt af en del producenetr af HW og en enkelt Software, vil jeg med fordel kunne varemærke beskytte det og tvinge de andre til at skifte navn på deres produkt som de har haft længere tid. ??

Hvis ikke de har brugt det i DK før så JA.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:52

Bergie:
Er der en forskel på almene ord og dem med særpræg? Feks. mp3afspiller og ipod

Ja du kan ikke registere mp3afspiller men kan godt registrere et produkt der hedder mp3WONDER f.eks.

Ipod er registreret af Apple og verdenskendt, så det får du ikke noget ud af at prøve og Ipod er markedsført i DK.

Men du kunne godt tidligere f.eks. have registreret og kan måske stadig Itwitter til f.eks en softwarepakke der gøre det nemt at lave fede twittersider... bare som eksempel

Men intet kan sige med sikkerhed før man får svar og de er til tider rimeligt grundige.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 06
Skrevet kl. 11:08

Jeg mener om der er rettigheds-forskel på feks. tømer.dk og tømerjakobsen.dk

Sidst nævnte har mere særpræg.

Har jeg feks. haft tømer.dk domainet og samtidigt brugt det som firmanavn, så kan jeg ikke bruge det i markedsføring/som firmanavn har en anden part varemærkeregistreret det?

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 11:18

Bergie:
Har jeg feks. haft tømer.dk domainet og samtidigt brugt det som firmanavn, så kan jeg ikke bruge det i markedsføring/som firmanavn har en anden part varemærkeregistreret det?

Det man kan forsøge det er at registrere et logo hvor navnet indgår i, det kan til tider være lettere.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 06
Skrevet kl. 11:28

Ok - hvis jeg har købt et domaine og brugt det som firmenavn og lavet noget markedsføring for to år siden, kan en anden part så komme et år senere og varemærkeregistrere domainet og forbyde mig at bruge domainet i markedsføring?

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 11:41

Bergie:
Ok - hvis jeg har købt et domaine og brugt det som firmenavn og lavet noget markedsføring for to år siden, kan en anden part så komme et år senere og varemærkeregistrere domainet og forbyde mig at bruge domainet i markedsføring?

Der vil en indsigelse fra dig nok vægte til din fordel, men du kan ikke være sikker.

For hvis din markedsføring ikke er særlig gennemsigtig eller markant, så ved man aldrig.

Men kontakt www.pvst.dk og snak med deres kundeservice, de kan give dig svarene.

Jeg er bare almindelig indehaver af nogle varemærker, jeg er ikke ekspert på nogen måde som de er.

Køb ren argan olie her

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)