Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg bruge mit domaine navn i markedsføring når en anden part har registreret det gennem patentdirektoratet?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der mon nogen kloge jura-hoveder derude, som kan fortælle mig om hvor vidt jeg må bruge mit domainenavn i markedsføring, men som en anden part har registreret gennem patentdirektoratet.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 16:20

som jeg forstår det er spørgsmålet er det mere spørgsmålet om du overhovedet er berettiget til domænet?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:32

Er i indenfor samme branche?

Umildbart så er du slet ik berettiget til domænet, og en klage til DK-Hostmaster vil falde ud til det andet firmas fordel...

Tilmeldt 24. Jun 06
Skrevet kl. 09:32

Ja det er inden for samme branche.

Har det ikke noget med hvornår varemærkeregistreringen blev foretaget? Jeg har jo haft domainet i 2 år nu. Man kan vel ikke varemærkeregistrere et domaine som er ejet af en anden part?

Jeg har været inde og søge på omtalte varemærke på dkpto hjemmeside og kan ikke finde noget..

Er der nogen der kan henvise til en advokat som er bekendt med dette felt?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:39

Bergie:

Ja det er inden for samme branche.

Har det ikke noget med hvornår varemærkeregistreringen blev foretaget? Jeg har jo haft domainet i 2 år nu. Man kan vel ikke varemærkeregistrere et domaine som er ejet af en anden part?

Den sag har du vist mere eller mindre tabt, hvis du begynder på noget reklame på det domæne...

Nu tager en varemærkeregistrering vist nok 12 eller 24 mdr, så det er ik noget, der sker fra dag til dag...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:40

Bergie:
Man kan vel ikke varemærkeregistrere et domaine som er ejet af en anden part?

Jo det kan man sagtens, for der bliver lavet undersøgelser og hvis ikke de taler imod en registrering, så er du på den.

Det er her der er mange penge at tjene for de fremsynede der vil bruge 2-3000 per anmeldelse.

Vedkommende kan med rette bede dig om at stoppe brugen eller betale ved kasse 1.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 09:41

Fashion-Seller:
Nu tager en varemærkeregistrering vist nok 12 eller 24 mdr, så det er ik noget, der sker fra dag til dag...

ca. 5 måneder p.t. Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:45

Lagersalg123 - JEN:

ca. 5 måneder p.t. Smile

Okay så er det en European Trademark protection, som tager 12 eller 24 mdr hehe...

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:09

Fashion-Seller:
Okay så er det en European Trademark protection, som tager 12 eller 24 mdr hehe...

Kommer an på hvor smart man er Smile For 6-7.000 kan man få det hurtigere igennem

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 06
Skrevet kl. 10:17

Det i siger er at jeg ikke må bruge mit domaine i markedsførings-øjemed hvis der er en varemærkeregistrering på det? Skal varemærkeregistranten ikke kunne påvise at varemærket har været brugt/markedsført, eller kan man bare have en masse varemærkeregistreringer til at ligge i en skuffe og stadig have alle rettigheder?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)