Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

beskyttelse af koncept?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Oct 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa.

Jeg har hørt tale om noget der hedder... desk doc? (måske stavet anderledes?) hvor man for 500kr, kan beskrive sin ide, og dermed have et "dato stempel" for hvornår ideen blev udviklet, og at den "tilhører" en.

Nogen der kender sitet - kan ikke finde det , eller måske lignende løsninger?

Tilmeldt 25. Sep 06
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 00:25
indgiv en patentansøgning - indlever papirerne og det hele med alle beskrivelser etc.. så har du datostemplet dine papire og kan dokumenterer hvornår du kom med ideen..!

/P

Tilmeldt 31. Oct 06
Skrevet kl. 00:50
Se, den er jeg skam helt med på - men der er dog et stort problem - penge.

Sådan som jeg har forstået det koster det en hel del (alt efter hvor man er økonomisk) at få et decideret patentskab, og beskyttelse af sin ide/sit koncept.

Min ide var at forsøge at beskytte ideen "lidt", evt, med et site som desk doc..eller hvad det hedder (gruah..irriterende jeg ikke kan finde det) - og så ellers benytte sig af NDA''er.

På den måde er du godt nok mindre beskyttet, men da økonomien desværre endnu er en vigtig faktor, må jeg spille de kort jeg har til rådighed.

Tilmeldt 25. Sep 06
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 02:42
det koster ikke en krone at indleverer noget somhelst - du får et girokort - men det skal du bare lade være med at betale - du indleverer jo bare for at have dok.. men det fortæller du ingen..!

Tror faktisk at der står noget om det en andet sted her på siderne.. samme fremgangsmåde..

/P

Tilmeldt 31. Oct 06
Skrevet kl. 02:48
Hmm, det lyder faktisk rigtigt interessant.

Men vil ens "beskyttelse" ikke løbe ud efterhånden som de brokker sig over girokortet osv?

Det lyder jo en smule fusket. =)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)